Kattungarna 2 dagar gamla

Första dygnen med kattungarna har varit så mysigt. Tänk att det blev hela 7 stycken! Familje situationen för Leia blev som för mig, pojkar i massor :-). Men en tjej bland alla pojkar är vi ganska säkra på att det är i alla fall och hon heter Ellena. Så i familjen Larssons hus så är det killkönet som har ganska rejäl dominans. Jag, Leia och Ellena mot Min man, våra tre söner, katterna Goliat och Yoda samt Leias 6 pojkar.

Min hemsida kommer snart att uppdateras men tillsvidare så får ni läsa här på bloggen om kattungarnas liv.
Hela ligan heter S*Milashka's eftersom det är Marie Hedréns E-Kull, jag är som ni vet fodervärd till Leia.
Elyot som föddes först och var störrst med sina 115 g
Epifanity, kom som nr 2 och vägde 102 g
Efrem, nr 3 vägde 82 g
Ermil, nr 4 vägde 98 g
Eleena, nr 5 vägde 92 g
Egor, nr 6 vägde 91 g
Erofey, nr 7 vägde 80 g

Färgerna är som ni ser helt lika på alla, men alla har ränder och ränderna är mycket ljusa. Så det kommer nog att hända något med färgerna om några veckor. Men just nu är samtliga svart tigré, möjligtvis är Elyot tabby.

Kattungarna växer nästan som de ska men konkurrensen är stor så lite stödmatning blir det av de allra minsta.






På den sista bilden så ser ni nagellacks märkningen som verkligen är nödvändig med denna super lika jätte kull.
Det är lilla Ermil som ni ser hålla i mamma Leia med ett fast grepp när han tuttar.

Ha det bra, titta in här lite då och då så får ni veta mera om mina missar.

/Heidi

P.S. Inga problem att ha Goliat och Yoda i huset tillsammans med Leia och kattungarna. Vi har öppet in till Leia så så Goliat och Yoda kan gå in där när som helst. Båda smyger in lite då och då, men tycker det är lite läskigt med vad det är som luktar och håller sig helst därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0