Yoda och Mott har varit på utställning

I dag och igår, 11-12 december, var jag med Mott och Yoda på Birka kattklubbs utställning i Sollentuna. En trevlig utställning med många vänner och bekanta. Men lördagen började inte så bra, när vi kom så fanns det ingen dubbel bur till Mott och Yoda. Men det fixades fram en dubbelbur brevid Marie Björks andra katter så det var bara att möblera om lite med nummer lapparna så rätt katt hamnade i rätt bur.
Under bedömingarna så krockade allt. När Mott skulle upp för sin individuella bedömning skulle hon också upp för kull bedömning. Så stressig, mitt i allt detta så var jag nervös inför Yodas individuella bedömning han hade ju chansen att ta sitt sista cert i karriären.
Motts kull bedömning slutade i att de kom 2:a efter en Skogis kull, hennes egen bedömning gick bättre hon fick en Ex 1 och kom upp igen för nominering, men där tog det slut.

Direkt efter Motts bedöming så skulle jag upp med Yoda till samma domare, Kristiina Rautio. Nervös var jag men kände mig ändå ganska lugn eftersom det var en domare som jag vet tycker om Yoda. Men man kan aldrig veta säkert.

Yoda fick en kanon bedömning av Kristiina, på slutet av bedömningssedeln skrev hon "Beautiful Siberian male with 100% show condition and temperament". Han togs upp igen för nominering men där tog det stopp.

Kort på Yoda och hans vackra kokard kommer in på hemsidan om några dagar. För på söndagen var Yoda, Mott och jag till Lisa-Marie för att föreviga Yodas titel på bild samt för att få lite fina bilder på lillfröken.

Men så här såg Yoda och Motts bur ut, katterna liggar bakom den röda puffen :)


Yoda ligger nöjd i buren


Mott



Söndagens utställning gick inte lika bra som lördagens, men söndagen började lika snurrigt som lördagen, Yoda och Mott hade igen ingen dubbelbur, men som tur är hade Marie Björk ordnat åt oss innan vi kom på plats.
Domaren som Yoda och Mott hade på söndagen  tyckte inte lika bra om dom som domaren dom hade på lördagen, men Mott fick sitt Ex 1 och blev upptagen för nominering och Yoda som numera inte tävlar om cert fick sitt Hederspris men blev inte upptagen för nominering. Domaren Geir tyckte han inte alls vara färdigutvecklad ännu och det har han visserligen rätt i, men visst är han ändå värd sina 97 poäng! Konstigt att domare tycker så olika.

Nu kommer katterna och jag ta julledigt men redan efter trettonhelgen som kommer vi att synas i Tierp på UK/Fräsets kattutställning. Då kommer även Goliat att ställas ut.

Jag önskar er alla fortsatt trevlig advenstid
Heidi


Kommentarer
Postat av: Helena

Massor med gose-nos pus-Grattis till pappa Yoda's fina TITEL, SUPREME CHAMPION!!!

Grattis till lilla Mott också.

Kramar ifrån oss i Gävle.

2010-12-12 @ 23:56:36
URL: http://www.preciousblue.se
Postat av: Marinettes

Grattis till Yodas titel och supersöta lilla Motts fina resultat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0