Snö snö snö

Nu börjar jag bli less på all denna snö. Till och med mina tre pojkar som är 5, 5 och 8 år gamla längtar efter våren nu. Det är inte längre lika roligt att leka ute i snön och åka bob och pulka, framför allt är det så jobbigt att sätta på sig alla kläder.

Idag så har vi haft plus grader men hela 10 cm nysnö när vi vaknade, suck! Jag som bilpendlar 5 mil tur och retur till jobbet varje dag tycker inte om töväder. Det går åt flera liter spolar vätska och idag var det verkligen glas halt på vägen. Tänk om snön ändå bara kunde försvinna med ett trollslag, jag vill ha torra vägar!

Goliat som går ute lite varje dag är inte heller speciellt förtjust i snö fastän han är en Sibbir. Max en halvtimme ute brukar det var innan han hoppar på dörrhandtaget och vill in.

Här får ni se ett vackert kort på honom ute i snön.




Goliat kämpar på i snön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0