Goliat är hemma, nästa alla kattungar tingade

Så äntligen i lördags morse ringde telefonen 8.20 på morgonen. En vän ringde och sa att de trodde att vår Goliat satt hemma hos hans pappa. Min man fick på sig jacka och skor snabbt och efter mindre än 10 minuter senare kom Goliat in genom dörren som att inget hade hänt.

Törstig och hungrig var han, inga tovor, inga frön eller kvistar i pälsen, inga fästingar. Goliat kan inte ha varit ute i 15 dagar! Vi är ganska så säkra på att han har varit instängd i någon lada, där han har kunnat fångat möss men inte har haft tillgång till vatten. Ca 1,7 kg har han gått ner, så i morgon ringer jag till en veterinär. Han bör undersökas grundligt så inga inre organ har tagit skada.

Glädjen över att Goliat var hemma fick inte enbart vara positiv så lång stund. När Leia fick se honom flög hon på honom som att hon ville döda honom. Lilla katt tjejen på 3,3 kg spöar upp stora killen Goliat numera 6 kg, normalt nästan 8 kg. Efter det har hon flugit på honom 4 gånger till, stackars Goliat!
Inte nog med det, när Yoda såg hur Leia spöade upp stora Goliat då började den mesproppen kaxa sig mot Goliat också. Så nu är stackars Goliat ut mobbad här.
Tror att Goliat behöver badas så han luktar hemma igen, men jag vågar inte det när jag inte vet hur han egentligen mår. Suck, inte lätt med djur.
Men glad är jag i alla fall att jag har fått tillbaka min nalle björn Goliat, oj så hela familjen har saknat honom.


Idag har jag även hunnit med många kattunge intressenter. Nu är 6 tingade och 1 reserverad.
Det är Eleena som är reserverad.

Lyckades att nästan en bra kullbild härmom dagen, titta på mina Sjulingar, visst är de underbara.


Ha det bra

/Heidi

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad söta dem är! Lustigt att du lyckades få nästan alla att kolla in i kameran! haha :)

2010-09-22 @ 19:49:08
Postat av: Johanna

Gud vad skönt att han är tillbaka! Hur har det gått med honom? Mår han bra nu?



Kram

Johanna

2010-09-30 @ 14:03:08
URL: http://www.jasiones.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0