Grattis Yoda 3 år!

Idag den 1 april fyller min Yoda 3 år, fortfarande ser han ut som en ynglig så det här är en kille som åldras långsamt. Yoda är fertil och en väldigt duktig fertil kille, kan inte längre säga att han aldrig har kissat någon annanstans än i sin låda för det hände för några dagar sedan. Men det var förhoppningsvis en engångs händelse.

Yoda kommer att få vara fertil fram till i höst eftersom jag hoppas på några parningar till, bland annat ska han få träffa Mott om det blir som det är tänkt. Inga utställningar kommer det att bli förrän han är kastrerad. Förhoppningsvis blir den första utställningen Uppsala Kattklubbs lilla internationella utställning i oktober som även är vårt klubbmästerskap.

Så här vacker kan Yoda vara, just nu vill han inte vara med på bild och det är väl lika så bra. Han är mitt uppe i ett pälsbyte och är just nu ganska mager, men han är inte så mager som han var för ett år sedan. Äter göra han fortfarande men längtan efter att få träffa en katt tjej gör dock att matslusten kunde varit bättre.



Lilla Mott har däremot varit på utställning. Hon ställdes ut 2 dagar på Stockholms kattklubbs utställning i Infra City, Upplands Väsby. Den här gången kunde lillstumpan sköta sig, nu sov hon avslappnat i buren och på domarbordet fick domarna titta på henne utan att hon sprattla förtvivlat som hon gjorde på förra utställningen i Tierp.
Två EX 1 blev helgens bedömningar. Nästa utställning för Mott blir Birka kattklubbs utställning i Sollentuna lördagen den 9 april. Vi kanske ses där?

Sen vill jag berätta att Leia är dräktig, kattungar till påsk blir det och den stolta fadern heter Vladimir. Denna gång blir det ingen stor kull, jag tror att det bara blir 2-3 kattungar, men det kan vara riktigt skönt för Leia och för mig.
Så här ser min prinsessa ut nu för tiden. Det var längesedan hon fick visa upp sig på någon utställning men kanske kanske kommer hon också få vara med på Uks klubbmästerskap i oktober.
 


Här får ni se några bilder på Leias son Elyot, stor fin kille eller hur.


Elyot är Marie Hedrens avelshane

Han är född den 3 augusti 2010 och har 6 kullsyskon, han och hans syster är dom enda som går vidare i avel.

Korten är tagna av Johanna Fager

Ha det bra alla som läser detta, snart är våren här även om det går långsamt framåt.

Kram
Heidi

Kommentarer
Postat av: Kicki

Grattis i efterskott Yoda <3 Yoda har alltid varit en av mina favvo-killar!! Tänk att han är fertil ännu!! Spännande med ännu en Leia-kull ;-) Hon är verkligen vacker, och en snygging till son också! Kicki

2011-04-03 @ 22:28:04
URL: http://lince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0