Kattungarna är födda

Nu är Leias kull 2 dygn gamla. Leia mår bra och kattungarna mår bra, det äter och sover precis som de ska göra. Leia är en jätte duktig mamma, hon går inte ofta därifrån och gör hon det så blir det en liten promenad genom huset för att få röra sig. Även en kattmamma måste bli less på att bara ligga ner hela tiden.

5 kattungar blev det, 2 tabby tjejer med vitt (n 03 22 & n 09 22), 1 tigré kille med vitt (n 09 23) och 2 killar utan vitt (n 23)

Även denna kull är född med stamnamnet S*Milashkas, så det är Marie Hedrén som säljer kattungarna. Nästa kull med Leia blir en S*Klockarbackens kull. Det ser jag redan fram emot, men först ska jag njuta av denna underbara kull.

Marie söker ev. en fodervärd till en av honorna i den här kullen. Kontakta Marie Hedrén om intresse för kattungar finns eller ett fodervärdskap. Maries hemsida hittar du på www.hedren.nu

Här är Golubok och Gedeon bara några timmar gamla,  de tuttar på mamma innan syskonen är födda. Gedeon föddes 18.18 och Golubok ca 2 timmar senare





















Här har hela syskon skaran fötts



Här hela kullen ett ½ dygn gamla


Deras namn är S*Milashkas Gedeon, Golubok, Grafinja, Gosha och Gagara

Enskilda bilder kan ni snart se på kattunge sidorna, där kan ni sedan följa dom med nya bilder och vikter varje vecka. Här på bloggen kommer jag skriva om kullen varje vecka.
Hoppas ni vill vara med och läsa om deras utveckling.

Önskar er alla en fortsatt underbar vår.
Heidi

P.S. Elyot, Leias son från hennes första kull som jag presenterade i mitt föra inlägg har nu fått ett nytt hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0