12 veckor och flytt dags!

Oj så tiden går, det var inte länge sedan det var en varm Annan dag påsk och Leia fick sina fem kattungar. Nu har 12 veckor gått och det är dags för dem att flytta hem ifrån. Det har varit en härlig tid och jag kommer att sakna dem. Samtidigt känner jag att det är dags att de flyttar, de känner nog deras mamma också. Hon har dock haft det lite lättare den här gången när hon har haft Mott som hjälpt till att passa kattungarna.

Idag fyller de som sagt 12 veckor, på onsdag är det dags för besiktingen och sista vaccinationen och på torsdag flyttar de tre första. Eller två flyttare och den tredje blir jag kattvakt till när hans nya familj åker på semester, det är väl trevligt när man kan förlänga vistelse på det viset. Sedan flyttar de två sista i nästa vecka.

Gagara som blir Maris nya avelshona, flyttar om två veckor till Uppsala.


Gedeon blir avelshane och flyttar till Västerås


Golubok eller Boris som han heter numera blir en älskad sällskapskatt hos sin nya familj i Årsta. 


Gosha blir också en underbar sällskaps katt till en familj i Vallentuna


Så vår söta lilla tjej Grafinja, söt som socker är hon och hon blir avelshona i Hässelby


Nu tar jag paus någon vecka från bloggen. Nästa gång jag skriver här är för att bekräfta att Mott är dräktig, det håller jag i alla fall tummarna för.

Ha en skön sommar.

/Heidi

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj vad mycket som hänt med kattungarna, så otroligt fina!!



Håller tummarna att Mott blir dräktig.



Ha en skön sommar

/Marie

2011-07-19 @ 22:55:14
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0