Luna 8 veckor och utställnings dags

Tiden går och hösten är här och vintern har t.o.m visat sig till mina pojkars stora glädje.
 
Jag har varit lite dålig på att blogga på sista tiden men det har varit lite annat som måste gå före.
 
Lilla Luna som i stamtavlan kommer att heta S*Klockarbackens Luna Lovegood har nu hunnit bli 8 veckor, hon är nu även vaccinerad samt chippad. Jag chippar alltid mina kattungar redan vid 8 veckor, det är lättare att chippa en liten kattunge än en lite vildare 12 veckors kattunge.
Så här söt är Luna nu och jag ångra mig inte alls att jag har tänkt att behålla henne. Hon är nu även anmäld till 2 utställningar i januari. Det ska bli så spännade att höra vad en domare tycker om min lilla skönhet.
 
På 8 veckors dagen så vägde Luna 1 kg precis.
 
Till helgen är det dag igen för en utställning, då bär det av till Gävle och Gestrica kattklubbs utställning.
 
I Gävle har Yoda chansen att bli Supeme Premier på söndagen, håll tummarna! I Norge på utställningen i Moss gick det bra, Yoda har nu bara 2 cert kvar att ta till sin fina titel. I Moss kom han till panel på söndagen men tyvärr blev det inga röster på honom då heller, men man kan i alla fall säga att han är en trogen panel gäst :)
Här sitter jag med min vän Angelika och väntar på nomineringen. Angelika har Yodas dotter Qute i knät.
 
 
Det är inte bara Yoda som kan få en titel i helgen utan min och Jeanettes Bowser har titel chans igen på titeln Grand Internationell Champion. Han missade ett cert i Norge men fick det viktiga Norge certet av domaren Lene Glem.
 
Yodas dotter Qute kommer att tävla för första gången i klass 5 i Gävle. I Norge fick hon titel Internationell Champion.
 
De fina bilder från Norge har Sanna Sköldenklev tagit.
 
Med till Gävle kommer så klart även super söta Ginny och vackra Dobby. Här ligger de utslagna efter en utställningsdag i Borlänge.
 
Även min och Jeanettes Calippo kommer med till Gävle och gör då utställningsdebut. Undra hur det går när han är så liten och rejält urväxt :) men det är bra med utställingsträning.
 
Åter igen ber jag er att hålla tummarna för alla katterna. Extra tumme för Yoda och Bowser som kan ta titlar.
 
/Heidi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0