Fluffy blev en Luna

Ja det är verkligen inte lätt ibland att se vilket kön en kattunge har. Extra svårt är det när man bara får en och har inget syskon att jämföra med.
Lilla Fluffy har växlat fram och tillbaka från hane till hona och så hane igen men du har jag bestämt mig det är säkert en hona! Det fick jag klart för mig när jag var och besökte Eva Thorvaldson Åhmans kattungar som är halvsykon till min. Efter att vi knäppt kort på några kattrumpor och sedan jämfört, så blev vi säkra, Fluffy är ingen pojke utan en tjej som får heta Luna.
 
Luna är också ett namn från Harry Potter, Luna Lovegood. Min Luna fick det namnet bara för att namnet är fint och det skulle vara ett namn från Harry Potter. Filmen Luna är inte som vår Luna, hon har en drömmande och udda personlighet.
 
Sussi och hennes familj som reserverat Fluffy blev säkert besvikna men det var en hane de ville ha och som tur var kunde de istället reservera en halvbrorsa till Luna som Eva har. Jag är så glad att det gick att ordna så smidigt. Nu är frågan ska denna lilla ljuvliga tjej stanna kvar hemma hos oss? Svaret på frågan är ja, jag kommer inte att sälja henne.
 
Fler bilder kommer i nästa vecka. Nu ska jag iväg och bygga utställning åt min klubb Uppsala Kattklubb, bilder från utställningen hoppas jag att det blir. Yoda, Bower och Ginny kommer att ställas ut, även Leias söner Dobby, Snape och Harry kommer att finnas på utställningen.
 
/Heidi

Kommentarer
Postat av: sussilullan

Å jag vill ju ha henne OCKSÅ! Hon e ju söt som socker den lilla pinglan.

Svar: Du hade fått henne om dina killar där hemma sagt ja, du hade ju tingat honom även om det var en hon. Nu hoppas jag att ni får en super mysig kille från Eva istället.
Heidi Larsson

2012-10-14 @ 19:06:55
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0