Klockarbackens kull blev BIS!

På Uppsala kattklubbs utställning i Jälla den 13 oktober tävlade jag med min första uppföda kull i mitt eget stamnamn S*Klockarbackens. Det gick jätte bra, min kull blev BIS (Bäst in Show), det kändes helt otroligt roligt. Vilken respons jag fick från alla mina utställar vänner, så många grattis och massor med berömmnade ord över kattungarna. Tusen tack! Jag tror inte jag hann tacka er alla ordentligt då, det var lite omtumlande och mitt i allt skulle jag jobba i sekreteriatet.
 
Så här såg BIS kullen ut när de var 12 veckor gamla.
 
och så här såg vi ut när vi nervöst stod och väntade på domare Luigi Comorios bedömning, var min kull eller S*Maollich's Marie Björks kull bäst?  Från vänster, Maria med Snape (Findus), Jeanette med Ginny, Michelle med Dobby och jag med Harry (Findus) Ingen tog tyvärr ett kort på oss när vi vann, då såg vi nog lite gladare ut :)
 
I kull bedömningen tyckte domare Luigi Comorio att Ginny var bäst, sen Snape, Harry och Dobby, men i kattungarnas individuella bedömningar hos Olga Sizova så blev ordningen en annan.
Olga tyckte Snape var jätte fin, han gjorde verkligen en kaonon bra första utställning! Han blev Exellent 1, Bäst i variant (BIV), NOM (uttagen till utställningens final = panelen) och blev domarens bästa klubb katt!
 
I BIVen så tävlade han mot sina syskon. Ginny blev tvåa, Dobby trea och Harry fyra.
För att bli nominerad så tävlade han mot alla kattungar hos sin domare, där vann han och för att bli bästa klubb katt så tävlade han mot ca 16 katter av olika raser och åldrar hos Olga, det alla hade gemensamt var att tillhöra Uppsala Kattklubb. Där vann han också! Jag är så stolt över denna snygga kille!
 
I de individuella bedömningarna fick Ginny en Exellent 1 bedömning, hon behövde inte tävla mot sina bröder eftersom hon är tjej. Dobby blev Exellent 2  och Harry blev Exellent 3
 
Motts och Yodas vackra dotter Qute var också på plats på utställningen, tyvärr blev hon slagen av en honkatt som var mycket större än lilla Qute.
 
Kullen blev faktiskt inte den enda BIS som jag fick den här dagen. Min och Jeanettes avelshane Bowser, kullens pappa blev bästa avelshane och blev därmed BIS avelshane.
 
och sen vill jag visa upp GIS S*Dusty Coons Daytona DVM, ägare min vän Helena Löfgren. Daytona blev 2012 års klubb katt i Uppsala Kattklubb, den här stora pokalen får Daytona och Helena ha hemma hos sig under 1 års tid till det är dags att tävla om den igen i oktober nästa år.
 
Måste även visa upp min lilla söta Luna, Mott och Bowsers söta dotter som inga syskon fick. Hon har nu hunnit bli 6 ½ vecka och är precis om kattungar i den åldern är. Busig och nyfiken.
 
jag har bestämt mig att hon flyttar ingenstans. En egen Klockarbackens hona har jag drömt om att äga och den här söta tjejen som kommer att stå oss så nära kan jag omöjligt sälja.
 
 
I helgen bär det av på utställning igen, denna gång en mycket viktig utställning i Moss, Norge. Yoda är mycket nära att bli Supreme Premier men han kan inte bli det utan ett cert från ett annant land. Så Yoda ska naturligtvis med. Min och Jeanetts Bowser står i samma sitts fast inför titeln Grand Internationell Champion, så han följer också med. och den tredje katten som följer med är Yodas dotter Qute hon behöver det norska certet för att kunna blir Internationell Champion.
 
Håll tummarna åt oss i helgen!
 
/Heidi
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis igen till resultatet! Och lycka till i helgen! Med så fina katter kan det inte gå annat än bra :) Jag hade gärna följt med men det får bli en annan Norge utställning.

Svar: Tack tack! Du hade rätt, det gick jätte bra, nu har Yoda bara 2 cert kvat till SP titeln!
Heidi Larsson

2012-10-19 @ 09:14:02
URL: http://vinterna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0