Leias kattungar har blivit 1 vecka

Leias kattungar har nu blivit en vecka och 4 av kattungarna är reserverade. Ingen har reserverat en specifik kattunge. Det betyder att 4 är intresserade av att köpa en i kullen men har ännu inte bestämt sig för vilken katt.  Vid fem veckors ålder släpper jag reservationen om man då inte väljer att tinga kattungen. Det här killen föddes först och var störst vid födseln. Han är fortfarande tyngst med sina 204 gram, men snart är en av bröderna i kapp honom.
 
Det här killen vägde bara 66 gram när han föddes, nu väger han 170 gram! Vilken kämpe! Han heter Frej och har en vit baktass och troligen även några vita  tår.
 
Det här är lilla Freja som väger 168 gram
 
Den här tjejen heter Idun och väger 187 gram
 
Det var en tuff start på vecka för lilla Oden men som avslutade veckan med att nästan dubbla sin födelsevikt. 4 gram skulle han ha gått upp till för att ha lyckats med det.
Det här är lilla Oden som bara vägde 72 gram när han föddes, nu väger han 138 g
 
Det här är stora killen Tor, väger 201 g

Färgerna på kattungarna kan jag inte säga ännu, men jag tror att flera av dem kan ha vitt men det blir nog inte stora fält.
Mina stora kattungar har idag blivit 7 veckor, de springer omkring  på hela nedervåningen av vårt hus nu och idag har de även varit en lång stund i kattgården och lekt.
 
Igår hann jag med att åka till Örebro på utställning. Jag hade med mig vår älskade Lucia och Jeanette hade med vår vita kille Milo. För Lucia gick det jätte bra, hon blev Bäst i Variant och blev sen nominerad till panelen. I panelen fick hon inga röster men jag är så glad än då.
Milo fick en kanon bedömning så det ska bli spännande att följa honom framöver.
Här är en bild på mig och Jeanette och våra katter.

Nästa vecka har min klubb Uppsala Kattklubb sin utställning och efter som jag är en av dem som arrangerar denna utställning så är mitt liv så fullt hopat just nu. Efter nästa helg kan jag pust ut och bara ägna mig sen åt min familj och mina katter. Det ska bli så skönt! Snart har jag också semester, bara två veckor kvar!
 
/Heidi
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0