Kattungarna har flyttat och nya väntas

Förlåt! Det var verkligen jätte länge sedan det var som jag skrev något här. Jag skyller på att min dator har gjort sitt men jag har nu beställt en ny. Det ska bli så roligt att få en dator som inte tar en evighet på sig att utföra ett kommando.

Det här hänt en hel del sedan jag skrev något sist. Motts kattungar är nu 13 veckor och har börjat flytta hemifrån.
Lynx blev först med att flytta, hon har flyttat till Mikaela i Bromma och bor nu också med sin pappa och sina två farbröder. De här fina kortet har jag fått på henne från hennes första dygn i sitt nya hem.
 
 
Så här små var det ett tag sedan de var.

Bröderna Orion och Phoenix
 
Härliga killen Cephues (Zeus), han bor kvar hos oss till den 7 juli. Vi blir kattvakter tills hans nya matte och husse får semester och det har vi inget emot.

Bus killen Orion som hade en sådan jobbig start har blivit en nyfiken kille som älskar att klättra i allt.
 
Vår stora kille Phoenix flyttade som nr 2, det kommer att bli så tomt när våra underbara vildbasar har flyttat från oss. Kattungarnas vikter kan ni se på deras kullsida på min hemsida.
Phoenix är störst och en super härlig kille.
Kan inte vara speciellt skönt att ligga rätt på en ros.
 
Saknade kommer att bli enorm efter detta underbara gäng. Som tur är får vi förhoppningsvis nya bebisar om 3 veckor. Lucia är dräktig och det har nu gått 6 veckor, nu hoppas jag verkligen att det här går bra den här gången. 4 kattungar tror jag att det blir.
 
Här är tre nytagna bilder på Lucia visst är hon vacker!

Sen så kan jag berätta att mitt Katteri ska utökas med en ny blivande avelhona som ska bo hemma med oss.
Får jag presentera S*Maollich's Faboluos Frezija, de är en lite golden tjej med vitt som jag föll pladask för direkt när hon föddes.
Först bilder på när hon var 3 veckor
 
5 veckor
 
 
7 veckor
8 veckor
 
9 veckor
S*Maollich's Faboluos Frezija kommer hon inte att kallas hemma hos oss då Frezilja blir för likt både Freja och Lucia. Fantastiska Frezija ska heta Flora hemma hos oss. Den 23 juli kommer vår nya lilla prinsessa hem till oss.
 
Flora ska redan i augusti känna på utställningslivet, jag hoppas hon kommer tycka om det. I september får hon följa med när vi ska till Norge på utställning. Främst åker jag dit för att Freja måste ha sitt norska cert.
 
 Nu väntar vi med spänning på om Lucia kommer att få några bebisar, jag återkommer snart.
 
Önskar er alla en skön sommar!
 
/Heidi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0