Leia har varit i Norge

Första maj helgen åkte jag och Leia till Norge, det blev en riktigt tur och retur resa. Över 100 mil på 1½ dygn.

Jag och min kompis Jeanette bestämde oss för några veckor sedan att vi skulle chansa på att åka till Norge bara för en dags utställning. Vi åkte mitt på dagen den 1 maj, ställde ut på Liraks utställning strax utanför Oslo den 2 maj och åkte hem igen på eftermiddagen den 2 maj. Lirak var så snälla att de lät oss få dispens att lämna utställningen tidigare, 504 km hem tar några timmar att köra.

Vår chansning gick vägen. Leia behövde få ett norskt CACIB för att kunna få sin Internationell Champion titel och sitt viktiga norska cert fick hon. Nu kan Leia få sin IC titel nästa helg i Uppsala, håll tummarna!

Min kompis Jeanette hade med sin Heliga Birma Maskot och han behövde också ett norskt CACIB för att kunna få sin IC titel. Han tog certet och blev därmed Internationell Champion på LIRAKS utställning.
Grattis Maskot & Jeanette!

Jag och Jeanette var så nervösa att vår resa till Norge inte skulle bli den lyckade resan som vi hoppades på. Ingen av oss vågade ta med oss kameran, vi var helt säkra på att det skulle ge oss otur. Så inga bilder från den här utställning heller har jag, som vanligt :-(

Det här kortet är från en utställning i höstas när Leia bara var 6-7 månader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0