Yoda på utställning igen!

Nu har jag inte varit speciellt aktiv på min blogg på över en månad, men det har varit så mycket både på jobbet och hemma. På min fritid har jag varit en av dom som har haft fullt upp med att få till Uppsala kattklubbs utställning till en så bra utställning som möjligt, extra viktigt att utställningen skulle bli bra var det eftersom vi arrangerar SW i Uppsala nästa år ihop med Fräsets kattklubb.
Nu är utställnings helgen över och allt gick bra, vi är nöjda men mycket trötta. Det är verkligen mycket som måste göras för att en utställnings ska ros i hamn. Många timmar och långa dagar men jag skulle aldrig göra det om jag inte tyckte att det är så kul. Idag har jag befunnit mig som i en annan värld, sjukt trött har jag varit på eftermiddagen, men i morgon åker jag iväg på semester ska bli så skönt!

Jag passade även på att ställa ut Golíat och Yoda på Uks utställning, ingen av katterna hade ställts ut på länge och eftersom jag ändå skulle arbeta på utställningen i två dagar tyckte jag att jag kunde passa på att ställa ut dem.
Jag hade verkligen ingen förhoppning om att det skulle gå bra för katterna, båda har sommarpäls. Goliat har precis tappat klart all vinterpäls och Yoda är visserligen på väg in i päls men det är långt kvar innan han är full pälsad. Dessutom vet ni som har följt min blogg att Yoda för inte speciellt länge sedan var en mager 3 kilos hane som fick tvångmatas.

Vilken comback det blev! Yoda blev nominerad till panel båda dagarna, jag blev så glad och så stolt. Tänk att min lille katt har kämpat sig tillbaka. Nu blir det fler utställningar för Yoda, nästa utställning blir förmodligen på Klösets utställning i Surahammar den 1 augusti.
Så här såg Yodas söndags bedömning ut:
Typ: Exellent massive male in exellent harmony
Huvud: Exellent massive, ex chin, ex cheeks
Ögon: Ex Size
Öron: Ex placed
Päls: Ex quality
Konditon: Super condition
Allmänt intryck: I am hot baby

Goliat ställdes också ut för första gången efter sin Supreme titel. Det gick även bra för honom även om han inte kom till panel, fina bedömningar fick han båda dagarna. Exellent på alla punkter trots sommarpäls och fick anmärkningen Super show condition, you are my love av Lene Gleme.
Goliat blev även till denna utställning åk sjuk fastän vi hade så nära, så det är med olust jag nu berättar att jag även har anmält honom dubbel helg till utställningen i Gävle ihop med Yoda.

Nu ska jag iväg på en skön semester, när jag kommer tillbaka kan jag berätta om Leia är dräktig eller inte. Hon har nämligen varit på date. Berättar mer om någon vecka.

Glad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0