Snart kattungar & Elyot behöver nytt hem

Så äntligen är våren här, det är bara två veckor sedan som jag skrev att kattgården är full av snö. Nu finns det inte en snöflinga kvar och krokusarna blommar och tulpanerna är på väg. Katterna älskar att vara ute i kattgården, ligga på en solvarm sten och njuta av solen.
Även tjocka Leia är mycket ute nu när det är soligt och skönt, hon njuter i fulla drag. Hon vet väl vad som väntar mycket snart. Påskafton börjar jag bevaka henne extra, Påskdagen är det beräknat.

Så här vacker är Leia nu med sin fina mage. Magen är ojämn och den växt ganska mycket de senaste veckorna så 3 eller 5 kattungar tror jag att det blir. Vi får se om jag får rätt.




Så vill jag visa upp en till snygg katt kille från Leias förra kul, det här är Ermil eller som han numera heter Zingo 6 månader gammal


Zingos bror Elyot som jag visade kort på i mitt senaste blogg inlägg behöver ett nytt hem!
Elyot behöver ett kärleksfullt hem, han är van vid kattsällskap så en katt kompis gör inget om han får.
Han behöver ett nytt hem snabbt! Någon som vill bli fodervärd eller köpa en avelshane med inplanerade parningar på. Elyot är en stor mysig kille, som skulle kunna ge en familj massor med kärlek.
Hör av er till mig eller Marie så berättar vi mer.
Så här snygg är han på ett helt nytaget kort.


I helgen är det kattutställning igen, denna gång för sista gången med Mott i junior klass. Nu åker vi till Hallstahammar men bara på söndagen. Lördagen ska vi njuta av det vackra vår vädret.

Glada vår hälsningar till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0