Nu ska Yoda kastreras

Efter mycket velande hit och dit så har jag idag bestämt mig för att låta kastrera Yoda. På fredag den 12 augusti ryker kulorna, det är för hans eget bästa.
Situationen har varit ohållbar sedan han parade Mott, eftersom Mott bor här så har han fått för sig att kissa över allt för att imponera på henne. Det har gjort att jag har varit tvungen att begränsa hans frigång.
Han får vara fritt i vår stora kattgård, samt i vårt stora badrum som han själv val till sitt rum, dit har han alltid gått när han vill vara i fred. Då klättrar han upp på trådkorgarna i garderoben och lägger sig högst upp på handdukarna som nu har blivit hans egen plats.

Att ha fertil hane som börjar att markera kan bli dyrt. Yoda har förstört en saccosäck, 6 väskor, kissat ner sängöverkast och diverse annat som har funnits på golvet.

Nu hoppas jag att kastreringen hjälper. Slutar han inte strila pga av att Mott finns här då måste det blir någon annan lösning men det vill jag inte tänka på nu. Jag hoppas att det här hjälper, för just nu är han olycklig att han inte få vara med sin familj. Yoda är en så social katt och vill alltid ligga i famnen eller mycket nära någon när vi på kvällen tittar på tv, en säng kompis som alla våra katter är har han också. Då kan ni förstå att han står och skriker ut sin olycka när han är uppe på badrummet och hör oss nere vid tvn. Stackars katt, det har gjort ont i mig att inte ha honom hos oss.

Så här ser han ut idag, ganska pälslös eftersom han mitt i sommaren tappar sin vinterpäls. Hoppas pälsen hinner komma till senare i höst så jag kan få börja ställa ut honom som kastrat.




och så här ser kattgården ut, med ett litet regnskydd där det finns mat och vatten. Det större huset bakom kattgården är mina söners trädkoja.




Mott mår bra i sin dräktighet, han har gått upp strax över 200 g och den 15-16 september kan vi räkna med kattungar. Det ser jag verkligen fram emot.

Så här skönt hade vi det i förra veckan på Åland, korten är från Dånö på Geta. Ett landskap som är svårt att hitta på så många andra ställen, jag älskar att åka dit.






Ha en fortsatt skön augusti även om inte den här veckan verkar bli någon höjdar vecka. Jag har fortfarande semester och kommer ha det även nästan hela nästa veckan. Just nu har tyvärr en förkylning hoppat på mig, ont i halsen, ont i huvudet och lite feber. Roligare kan man ha det.
/Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0