Det blev en underbar födelsedag

Hej på er där hemma,

I går fyllde jag år och när man har kommit upp i en vis ålder så slutade i alla fall jag att fira mina födelsdagar. Endast pga att barnen vill ha tårta så märks det hemma att jag fyller år, annars är det som vilken dag som helst.

Dagen igår kommer jag aldrig att glömma, först åkte vi till ett underbart ställe med båten som heter Koh Jum lodge, underbar strand, lite turister, massor med mysiga bungalower och ett underbart matställe. Där tillbringade vi hela dagen åt och drack gott och badade i underbart vatten.

När vi kom hem så skulle vi till Restaurang Mor Annas som ligger här på stranden i Had Yao, det är Krabi Sunset som driver stället och där är vi stammisar. De hade barbaque buffé kvällen till ära, men jag hade förbeställt White Snapper som är en fisk som de kan tillreda väldigt gott.
När vi kom dit så sa både personal och gäster grattis till mig, lite misstänksam blev jag med det är kul att bli uppvaktad, det händer inte speciellt ofta.

Lite senare på kvällen när jag skulle gå och ta efterrätt så blev jag tillsagd att sätta mig igen. Snällt gjorde jag det och efter en liten stund så kom personalen in med två tårtor med tända ljus och hela restaurangen sjöng Ja må hon leva för mig. Jag blev helt paff och så rörd, så otroligt snällt.

Här får ni se en bild på mig och tårtorna




Nu ser jag fram emot min jämna födelsedag som kommer ske här i Thailand om några år. Vänner och bekanta är väkomna att fira det här med mig.

Här får ni se några kort på några fina badpojkar



och så här kan det se ut när tidvattnet har tagit med sig allt vatten...



Sen så kan jag skvallra för alla kattvänner som läser detta att Leia har förhoppningsvis nu fått till det med Vladimir, då väntas kattungar i slutet av april, så spännande. Jag håller tummarna att det blir så.

Ha det bra, jag stannar ett tag till här i solen även om det idag kom vår första regnskur som varade i en timme.

/Heidi

Kommentarer
Postat av: Marinettes

Thailand är verkligen ett land att ha semester i, så njuuuut av värmen de dagar du har kvar, här hemma är det så himla kallt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0