Kattungarna 7 veckor

Kattungarna äter, sover och busar. Full rulle är det när de inte sover, därför är det så svårt att knäppa några bra kort på dem. En kull bild har jag alltid drömt om att få ta, men hur andra lyckas med det är för mig en gåta, men jag ger mig inte någon gång ska jag väl lyckas.

Här får ni se några 7 veckor bilder på Q gänget. Vikterna kan ni se på kattunge sidan. De har gått upp super bra den senaste veckan.

Det här är underbara Quattro som ännu inte har något hem som väntar på honom. De som väljer att köpa honom får en underbar katt som spinner när han märker att han får uppmärksamhet. Han älskar att bli klappad.






Det här är underbara Qute som redan har upptäckt att det är så mysigt att ligga i någons knä i stället för att sova med syskonen. Nya matte kommer verkligen få en söt liten tjej som kommer konkurrera om uppmärksamheten med de andra katterna som hon förhoppningsvis blir kompis med i sitt nya hem. 2 sibbe killar och några birmor blir hennes kattvänner.






Det här är bus killen Quintuz som älskar att vara med sin bror Quattro, jag kallar dem tvillingarna, de är alltid ihop. Det är sorgligt att tänka att de inte kommer att få vara tillsammans alltid. Men förhoppningsvis så får båda killarna familjer som kommer leka mycket med dom och ge dem mycket kärlek så saknaden efter brorsan och de andra syskonen inte blir så stor.






Det här är stora tjejen Quennie. Hon är störst och mest pälsad av alla syskonen. En härlig mat glad tjej, som gärna sover ihop med tvillingarna. Tur är det då att hon kommer att få en Sibbe kombis i sitt nya hem. Förhoppningsvis kommer de sova tätt i hop precis som Quennie gör med Quintuz och Quattro på kortet nedan.






Så har vi tredje brodern Quizz eller Boris som han ska heta i sitt nya hem i Årsta. En liten bus kisse som också har kommit på att det är super härligt att sova i mattes knä. En riktigt liten knä katt är han redan.






Så har vi minstingen i gänget super söte Quattya eller Saphir som hon ska heta i sitt nya hem i Hässelby. Även hon får en sibbe kompis att leka med. Det kommer hon uppskatta mycket. Hon leker mycket med sin syskon men söker sig också till mig när jag finns i närheten och hon är trött.







I helgen, närmare exakt på söndag blir det utställning igen med Leia, Yoda, Bowser och Elyot. Jeanette och jag åker till Bromma och TCCs utställning. Håll tummarna för att det går bra för våra katter.

Önskar er alla en trevlig allhelgona helg. Jag skänker alla som inte finns med oss längre en tanke. Det är tur att vi har minnen, där finns de alltid levande.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Å vad fina de är allihopa! Kul att höra att de växer så det knakar.

Själva håller vi på och fixar och donar inför Boris ankomst! Ett riktigt stort klösträd har han fått :) oj, vad vi längtar!

/Lisa och Robert

2011-11-03 @ 20:13:32
Postat av: Marie

Hej,

Det var jätteroligt att träffa dig, Jeanette och era fina sibbar i helgen. :)



Attans vad fort det går, kan inte förstå att de små hos dig redan är 7 veckor. Vilka underbara dunbollar. :) Fina bilder som alltid.



Ha det gott

Kram

Marie

2011-11-08 @ 19:55:39
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Camilla

Tänkte höra med dig om du vet om man blir mer allergisk mot två sibiriska katt än 1? Vi har en liten sibbekille på 4 månader och jag är rädd att han känner sig lite ensam på dagarna när vi jobbar. Skulle vilja skaffa en kattkompis till honom. Nu är det så att min man känner av allergin lite, men inte värre än att han kan leva med säger han. Är risken att han blir mer allergisk med en katt till?



Tacksam för svar! :-)



2011-11-21 @ 19:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0