Kattungarna 10 veckor

Den här veckan blir det tyvärr bara några bilder på mina sötnosar, vädret och OS skyller jag på ;)
Jag blir en OS nörd när det visar OS på tv, jag tittar väldigt sällan på sport annars men när det är OS så är det något speciellt. När det som i år dessutom är i rätt tidszon så blir man verkligen klistrad framför tvn på kvällarna och då finns det inte tid att knäppa kort på några kattungar.
Några kort blev det tillslut den enda dagen i veckan när det var varmt och skönt ute och solen visade sig och vi fick inget regn!

Först ett kort på min son Simon när han leker med kattungarna med ett grässtrå, jätte roligt är det. Varför köpa dyra vippor när ett grässtrå är mycket roligare.
 
Ginny är så söt och är min lilla prinsessa. Göra bus med bröderna är så roligt men att får ligga i någons famn njuter hon också av
 
Dobby är ett riktigt energi knippe och vill aldrig vara stilla men när han är trött och man klappar honom så spinner han högt. Sitta i knä vill att inte om det inte är i nya lillmattes knä, han har fallit pladask för henne och i hennes knä sitter han gärna när hon är här och hälsar på.
 
Snape är vår vackra, stora prins! En helt bedårande kille som alla vill ha, så även jag. Tyvärr fel kön för att jag skulle kunnat behålla honom. Snape har också mycket energi, han brukar hämtar en fjädervippa och börja leka själv när ingen annan leker med honom. Han har också upptäckt att klättrar man upp i soffan på kvällen så blir man ompysslad.
 
Harry är vår lilla prins som precis som sina bröder sprudlar av energi. Leka med fjädervippor eller döda en pälsmus det är favorit lekarna, om inte någon leker ute med ett långt grässtrå. Då springar han tillsammans med sina syskon så de blir riktigt anfådda, så roligt är det.
 
Kortet på vackra Hermione eller Vilda som vi säger till henne numera blev tyvärr inte alls bra, men det är det enda som jag lyckades få på henne. Hon står och tvättar sin tass och var skärpan kom på korten det vet jag inte, inte på henne i alla fall :)
Vilda är en helt orädd tjej och låter små som stora bära omkring på henne. En helt fantastisk katt, alla små flickor som har varit här har kommit och burit på henne och Vilda hon hänger som en trasdocka och finner sig helt.
Hoppa upp i soffan på kvällarna för att bli lite ompysslad det ser hon ofta till att göra. Hittar man inte henne så ska man gå upp på övervåningen och titta i sönernas rum, då hittar man ofta henne där.
 
Nya kort samt vikter på kattunge sidan kommer i nästa vecka när kattungarna fyller 11 veckor. Usch, nu närmar sig flytten med stormsteg.
 
Heidi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0