Kattungarna 11 veckor

Nu närmar sig flytten med storm steg, på torsdag i nästa vecka flyttar de första kattungarna. Det kommer att bli så tomt, alla 5 har kommit mig så nära och de är härliga peronligheter. Som tur är får jag en ny kull en vecka efter att denna kull har flyttat. Det är Mott som får sin andra kull och den kullen blir halvsykon till den här kullen då de är Bowser som är pappa även till Motts bebisar.
 
Kattungarnas vikter kan ni hitta på kattungarnas egna sidor.
 
Först vill jag visa  upp vackra Snape som idag visade mig att ha är en riktig charmör. Han kom upp i sängen i morse och började kela och spann högt och länge. Åh, vilken katt! Han skulle gärna få bo kvar här :)
 
Dobby som är vår näst största kille kan också spinna högt och länge. Helst gör han det också på morgonen när man kommer och klappar honom. Han njuter av att bli omysslad när han vill det, dag tid är han så aktiv att han inte alls hinner med lite kel.
Så här vacker är han bakifrån
 
Harry eller Findus som han ska heta i sitt nya hem är också en mys kisse. Sitta i knät och mysa det gör han gärna, här sitter han med Simon
 
Kattgården har varit och är fortfarande kattungarnas paradis, här springer det och leker i blåbärs och lingon riset. De är som små tigrar som smyger i det höga gräset, man kan sitta på en stol och bara titta på dem länge. Kattungar är verkligen en fröjd för ögat att se, man blir så glad att se dem.
Ginny har varit vår lil tjej som nu har blivt stor, nu är hon i samma viktklass som sin syster. Söt som socker är hon och jag är så glad att hon är tillhälften min.
 
Hermione eller Vilda som hon numera heter även här hemma är också så mysig. Vår lilla pälsboll, hon har massor med mer päls än sina syskon.
Just nu nu på vardagsrums golvet ligger 5 stycken kattbäddar som är köpta av Madfairy, Madelene Olsson. Alla kattungarna får med sig en bädd när de flyttar. Snape har redan bestämt vilken av dem som han ska ta med sig hem. Gå in på www.madfairy.se och titta vad Madde säljer, där kan du köpa en fin bädd till ett bra pris.
 
Nästa vecka kommer en sista uppdatering av lite bilder på kattungarna, sen har de tyvärr flyttat eller inte alla. Harry får jag behålla en extra vecka så han får ni även se 13 veckors bilder på. Det är jag så glad över att inte alla försvinner på samma gång, skönt även för mamma Leia.
Leia ser ut så här just nu, helt utan sin vackra lejonman.
 
och Mott som väntar sin andra kull om två veckor ser ut så här
 
Njut av sommar värmen som tillslut kom till vårt vackra land, lite sent tycker jag. Idag fick jag i alla falll njuta av solen och värmen då jag var ledig från jobbet.
 
/Heidi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0