Tomt i huset

Så har nästan alla kattungar flyttat jag har endast Findus (Harry) kvar här hemma. Det blev tomt och samtidigt så tyst. Sista veckan så har det varit kattrace här hemma flera gånger om dagen, nu går stackars Findus här och funderar vem han ska leka med.

Mott som nu är mycket nära sin förlossing har tagit Harry till sig, det är hennes kattunge nu och hon jamar och jamar när hon inte ser honom. Det lustiga är att mamma hormonerna i henne måste blir högre och lägre olika dagar.
I torsdags när 3 kattungar skulle flytta så var Mott tokig! Hon la sig på kattungar när de låg i kattbäddarna och fräste och morrade om någon kom nära och skulle ta kattungen. Kom stackars Goliat i närheten så fick han en omgång. Så nu är det kört igen! Stackars Goliat fattar ingenting, det här ju gått så bra nu när Leia hade sin kull och nu när Mott ska få kattungar så bryter helvetet ut igen. Tyvärr! Goliat kommer att få stryk så fort hon ser honom och det är inte hållbart, det blir en jobbig höst :(

Igår och i fredags var Mott helt lugn, lilla söta Harry fick vara i fred och umgås med sin mamma och Goliat kunde umgås med oss.
 
 
Idag söndag så är det kört igen! Mott skriker efter Harry och spöar upp Goliat, suck!
 
Så här såg det ut några timmar innan de fösta, Dobby och Ginny skulle flytta i torsdags. Den här kullen har verkligen lekt så mycket med varandra och ingen har varit utanför.
 
Innan mina kattungar flyttar så ska de alltid få ett bad, så även denna gång och det gick ovanligt bra. Inte ens fönen som borde vara jätte läskig var skrämande, bara en liten stund i början. När de märkte att det var skönt så lugnande dom ner sig.
 
Överst är det en blöt Dobby, sen är det Ginny och sen ser ni Snape och nedan ser ni ett kort på en blöt Vilda (Hermione) 
 
Jag har under de senaste veckorna kunnat tagit fina ute bilder men den sista veckan här hemma har det bara regnat, så de sista bilderna blev inte alls några vackra utomhus bilder. Så tråkigt, jag hade verkligen velat haft några fina sista bilder. Tiden blev  dessutom knapp, timmarna innan Ginny och Dobby skulle flytta så tog jag de allra sista bilderna.
 
Snape är som alltid jätte lätt att få bra bilder på
 
Findus (Harry) visade också upp sig ganska bra, men precis som sin pappa blir hans ögon klot runda när han blir stirrig. De är grymt lika, Bowser jr och hans far.
 
Söta Vilda (Hermione) var lite för busig för att jag skulle lyckas med några bra bilder på henne.
 
Ginny fick jag knappt någon bild alls på. Min och Jeanettes fina Ginny. Nu är det upp till Jeanete att ta fina kort på henne som jag kan lägga upp här på bloggen och på hemsidan. Ginny blir vi delägare på men hon bor hos Jeanette.
 
och Dobby var som vanligt omöjlig att få bra bilder på. Hans vita ansikte gör det så svårt attt fotografera honom.
 
Tillslut ville jag få en grupp bild på dem och det var inte lätt men efter 15 bilder så fick jag en som jag faktiskt är rätt nöjd med. De sitter inte upp men de tittar i alla fall på mig.
 
Nästa vecka börjar jag blogga om nästa kull, om allt går bra men det får vi verkligen hoppas på.
Onsdag eller torsdag tror jag Mott kommer föda hennes och Bowser kattungar. Det ska bli så spännande, tre kattungar tror jag det blir ska bli intressant att få se om jag har rätt.
 
Ha det bra och glömt inte att titta in här i nästa vecka för att se vad som gömde sig i Motts mage.
 
Heidi
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sussilull

O va skönt för Findus att ha lite egentid med "Mammorna" nu :-) Vilda gör skäl för sitt namn "so to speak" . Vi håller koll här efter dom nya små kompisarna. Kram

2012-08-28 @ 08:23:59
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Postat av: Marie

Nej vad tråkigt att Mott åter igen tycker att Goliat inte ska vara i närheten av henne/kattungarna (oavsett om det är hennes eller inte). Förstår verkligen att det är en tuff situation, både för människor och katter. :(

Lycka till med den vackra kullen i deras nya hem. Och jag antar och hoppas på att jag kommer att ha tur att få träffa några av dem på uställningar framöver?

Kram
Marie

Svar: Goliat har lite lugnt nu i fyra veckor när Mott är i kattrummet med sin Fluffy sen brakar väl tyvärr helvet igång igen, jag ser inte fram emot det. Suck :(
Hela Leias kull kommer jag ställa på Uks utställning den 13 oktober, sen kommer Ginny och Dobby till Borlänge och då kanske du är där Marie?
Kram
Heidi
Heidi Larsson

2012-08-30 @ 12:21:43
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0