Kattungarna 5 veckor

Nu är det mycket spring av många små tassar här hemma. Lite då och då kommer de ut ur sitt trygga kattrum för att undersöka resten av huset, det är så spännande.
Vår stora tjej Hermione är det som är absolut minst rädd av sig, det grundar jag på att hon är helt oberörd när jag dammsuger. Så fort jag sätter igång dammsugaren så försvinner alla utom hon som ett skott, hon följer efter mig när jag dammsuger och tycker det är så intressant. Jag börjar bli riktig förtjust i denna tjej när jag börjar märka hennes härliga personlighet, men nej jag ska inte behålla henne. Är det någon som vill köpa denna underbara stora tjej så hör av er.



se hennes fantastiska profil


Sen har vi lilla syster i gänget, Ginny. Hon är nyfiken som alla andra och är riktigt busig, väger fortfarande lite mindre än de andra men hon kommer snart i fatt. För nu har även hon upptäckt att det är gott men annan mat än den som kommer från mamma.
Ginny är också till salu



Dobby är också till salu. Han är så vacker med sitt annorlunda mönster, namnet fick han för han var inte vacker när han föddes med allt sitt vita på konstiga ställen, nu älskar jag honom. Han är näst störst just nu och var den som först kom på att mat är gott och att man ska bajsa på låda. Dobby har blivit jätte svår att knäppa kort på, så fort han ser att jag kommer med kameran och sätter mig på golvet så kommer han springande. Han ska undersöka kameran och då går det inte att få några kort.




Sen har vi Harry som är tingad och ska flytta till Solletuna till Cecilia och Felix. Han är precis som de andra en nyfiken kille som just nu älskar att upptäcka vad som finns utanför det trygga kattrummet. Jag har sett försök att vilja komma upp i famnen när vi sitter i soffan och det längtar jag efter när vi har 5 kattungar i soffan med oss.




Vår stora kille är Snape han väger vid 5 veckors ålder 717 g! Han är också tingad och kommer att flytta till Maria och Joel i Stockholm. Snape har upptäckt att det är roligt att bli fotograferad, så fort han ser kameran så sätter han sig, det är roligt men jag vill ju ha stående kort också.





Sen vill jag också berätta att dessa kattungar kanske väntar halvsyskon på sin pappas sida. Min andra hon katt Mott har nu också fått parats med Bowser och kanske kanske blir det nya kattungar den 1 september, ni som följer bloggen får veta det först! Om det blir en kull två redan nu i år så kan jag diplomera mig som uppfödare, det ser jag fram emot. Jag har faktiskt redan haft 4 kullar med den kullen jag har nu men det räknas inte då jag inte har fött upp dem i eget stamnamn.

Ha en fortsatt skön sommar!

/Heidi

Kommentarer
Postat av: Marie

Bedårande hela gänget! Kan inte bestämma mig för en favorit <3 Men jag gillar din beskrivning av Dobby och så brunbjörnen Snape såklart <3



Lycka till med de små. Och det blir roligt att följa en kull till framöver när vackra Mott får sina små. <3

Kram

Marie

2012-07-07 @ 22:10:24
URL: http://www.sessans.com
Postat av: Marinettes

Jag säger som Marie inte lätt att välja någon favvis här, alla lika underbart söta. Kommer att följa Bloggen för att se om det blir fler kattungar i familjen. Lycka till!

2012-07-09 @ 10:54:07
URL: http://marinettes.bloggplatsen.se
Postat av: Heidi

Tack så mycket för era fina ord! De är verkligen så underbara. Nu har jag dessutom bara en katt kvar att sälja och det är stora härliga Hermione. Lite fundersam på varför ingen har varit intresserad av henne, men det kommer säkert. Fler bilder kommer varje vecka.

2012-07-09 @ 13:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0