Kattungarna har nu blivit 6 veckor

Tiden går och sommaren med. Nu har jag varit ledig i snart 5 veckor och jag väntar fortfarande på sommarvärmen så man kan åka och bada! Det har i alla fall varit härligt att få vara hemma mycket med mina söta små kattungar, inte har det varit speciellt många timmar som vi har varit borta från dem och det märks. De spinner nu när man tar upp dem och gossar med dem, man smällter direkt!
Idag mellan regn skurarna fick några av kattungarna pröva att vara ute i kattgården med mig, det var både spännande och läskigt.
 
Först ut var Harry
 
Visst är han fin! Han vägde på 6 veckors dagen 712 g
Här är ett till kort fast inomhus, han har underbara färger och är så lik sin pappa. Den gråaktiga tonen som han och hans syskon börjar få är en kattungepäls som kommer att tappas och under den så är den fantastiskt rödbrun, Deras pappa Bowser såg ut sådan när vi hämtade honom i Karlstad förra sommaren.
Harry är tingad
Vår lilla tjej Ginny kom ut i kattgården tillsammans med Harry, hon tyckte det var riktigt läskigt och skulle hela tiden upp i mitt knä, det blev verkligen inte lätt att ta några bilder på henne. Ginny är super söt och har en fantastisk profil, kan nog säga att hon har bäst profil i kullen ihop med Snape, men hela denna kull har jätte bra profiler.
Ginnys gullighet vill inte fastna på bild, hon är absolut svårast att visa upp på bild, tur att hon är tingad. Hon somnade i mitt knä härom kvällen så mitt hjärta har hon tagit, spinner gör hon när man kelar med henne.
Ginny vägde på 6 veckors dagen 645 g
Snape och Dobby fick sen testa på hur det var att komma ut, Dobby tyckte inte heller om att vara ute i läskiga värden utan gick och jamade efter mamma Leia hela tiden och ville upp till mig. Snape vill springa till mig, där kände han sig trygg. Några kort fick jag i alla fall.
Vi börjar med fotomodellen Snape som vid sex veckors ålder vägde 822 g! En stor fin kille, som verkligen kan förtrolla en med sin blick. Snape är också tingad.
På kortet ovan sitter Snape med Dobby och Ginny
 
Dobby är vår näst största kille som vägde vid 6 veckor 735 g, han är en självständig kille som utforskar saker på egen hand. Nästa gång han kommer ut är det nog inte alls lika läskigt. Dobby är nu också tingad!
 
Den ända som ännu inte har fått prova på att få komma ut i kattgården är vår stora prinssesa Hermione, men ute det har hon varit tidigare. För någon dag sedan följde hon med husse ut på utplatsen och tittade på myror och det var verkligen intressant. Idag följde hon inte med pga av att hon låg och sov djup. Hermione är en tuff och orädd tjej. Hon vägde vid 6 veckor 727 g
Hermione är fortfarande till salu, ingen har ännu visat något intresse för henne. Konstigt eller hur? Kan berätta att detta inte stämmer längre, nu är även min stora tjej Hermione tingad!
 
Kattunge sidan uppdateras igen i nästa vecka när de blir 7 veckor.
 
Vill passa på att berätta att kattungarnas pappa Bowser har varit på utställning och kom till panel. Fina Bowser har nu 3 certifikat på väg till titeln Grand Internationell Champion, 5 till behöver han.
 
Motts och Yodas dotter S*Maollich's Qute Yodakova var också på utställning med matte Jeanette och för hon gick det också väldigt bra, hon kom också till panel. Några cert kan hon inte ta ännu eftersom man måste vara 10 månader. När utställningen var den 7-8 juli så var hon 9 månader och några dagar ifrån 10 månader.
Korten från Järvas utställning har David Eriksson tagit.
 
Sen har jag helt glömt bort att min underbara katt GIC S*Maollich's Mott the Hopple har fyllt 2 år, hur kunde jag glömma bort det. Förlåt Mott! Stort Grattis till Mott och hennes syskon!
Mott har jag redan konstaterat dräktig, det är rekord tidigt, Först på torsdag ska jag kunna se det men tuttarna har redan ändrat färg. Här får ni se en vacker bild på min mys kisse Mott!
 
Ha en fortsatt skön sommar, även om det här i Östervåla mest regnar men några solglimmtar får man se emellan skurarna.
 
/Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0