Kattungarna är nu 1 vecka

Nu har jag haft mina underbara kattungar i en vecka, jag är så glad att det blev fem matfriska kattungar, min första Klockarbacks kull som blev Harry Potter kullen!
Leia tar det så lugnt och sköter om dem så bra. Det märks verkligen att det är hennes tredje kull, hon är numera en rutinerad mamma.

Kattungarna ökade med 30 gram om dagen de första dagarna i sitt liv, då var jag ganska säker på att några av dem skulle väga över 300 g vid en veckas ålder. Nu blev det inte så då de lugnade ner sig lite i slutet av veckan, deras små magar är klot runda. Vikterna kan ni följa på kattungesidan som numera finns på hemsidan.

Ingen har öppnat ögonen ännu men det är nära för vissa.

Störst är vår bruna kille Snape, ett riktigt matvrak är han som väger vid 1 vecka 272 g







Sen om vi går på vikten kommer Killen Dobby som jag är väldigt nyfiken på hur han kommer att se ut med allt sin vita härliga mönster. Han väger vid en vecka 242 g






Sen  har vi killen Harry som väger 241 g, han visar redan att han kommer bli en riktig hjärte krossare.




Hermione är den tyngsta av de två tjejerna och hon väger 226 g






Minst, men som också har växt jätte bra sin första vecka i livet är Ginny som väger 190 g




Kattungarna kan börja ta emot besök av blivande nya ägare när de är fyra veckor gamla. Det innebär veckan efter midsommar.

Nya bilder kommer på kattungarna här varje vecka samt på kattunge sidan. Följ deras utveckling, de kommer bli så vackra. Väldigt lika pappa Bowser skulle jag tippa att de blir.


Sen vill jag tipsa om en utflykt som jag tycker ni ska göra den 16 juni. Då är det nämligen Sibiriskkatt special i Allianshallen i Uppsala. Över 70 Sibirer i olika färger kommer att visas upp, är du intresserad av rasen åk och titta. Mer info om utställningen hittar ni på www.uppsalakattklubb.se

/Heidi


Kommentarer
Postat av: Christina Bäck

Vilka sötnosar du har Heidi,lilla Ginny knep mitt hjärta direkt/ha det så bra7 Christina

2012-06-06 @ 21:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0