Utställning i Danmark

Så har jag varit på den annorlunda utställningen i Rödovre strax utanför Köpenhamn i Danmark. Det som var speciellt med den utställningen var att 3 klubbar arrangerade varsin utställningen på samma dag. Alla tre utställningar pågick parallellt med varandra så det blev en väldigt koll på domarna som man hade, var i deras beömningar var de? Eftersom utställningarna pågick parallellt med varandra så hände det att katterna nästan skulle upp hos två domare samtidigt, pga det blev domarna denna gång väldigt toleranta om man kom försent med katten till domarbordet.



Jag fick med mig tre katter till utställningen då min vän Jeanette blev sjuk och inte kunde följa med. Det var en självklarhet att jag skulle ta med mig hennes katter. Den ena katten, Bowser, är jag delägare till och den andra katten Elyot är uppväxt hos mig och jag har hans mamma Leia.

Min kattklubb Uppsala Kattklubb var det som annordnade denna bussresa ner till den här utställningen, jag och Jeanette var det som hade försökt att styra ihop denna resa. Vi blev 25 personer och ett fyrtio tal katter på bussen, bussen var verkligen helt full.


Längst bak hade dom roligt ;)


Men så hände det som inte fick hända, mindre än en timme från hotellet i Köpenhamn så går bussen sönder.


Som tur var kom det hjälp till sist även om de första som kom inte kunde laga bussen, men efter tre timmar kom till slut Scania assistans och bytte ut det som var trasigt. Sen kunde vi rulla iväg mot hotellet.


När bussen gick sönder så hade vi lite tur i oturen, på tomgång lyckades vår chaufför Johan få bussen till en mack (Statoil i Lomma) innan den stanna helt. Det var verkligen en räddning så vi kunde ladda mobiler. gå på toa, köpa lite ätbart och köpa kaffe. Dessutom hade det verkligen varit livsfarligt om vi blivit stående på motorvägen.



Skulle kunna berätta massor om den här utställningsresan. Utställningen gick i alla fall över förväntan för alla tre katterna. Bowser fick 2 av 3 cert med sig hem och det innebar att han kom hem med titeln Internationell Champion. Två titlar på en vecka det är inte dåligt, förra veckan blev han nämligen Champion i Örebro. Bowser charmade domarna rejält, han var verkligen super duktig fastän han inte fick sin matte med sig. Till nästa utställningen byter han nu klass och ska börja ta cert i klass 5, hoppas han tänker bilda lite päls tills dess.




Mott som var stoppad i Sverige lyckades häva sitt stopp redan på första utställningen. Då fick hon sin titel Internationell Champion, sen på det två andra utställningarna fick hon de två första certen i klass 5. Jag är super nöjd.
Sista domaren som hon var upp till fatta hon tycke för direkt. Hon kröp in i Lone Lunds famn och där låg hon kvar.


Inga fler kort har jag på henne just nu men hoppas att någon har lyckats på henne på bild och kan skicka bilderna till mig.

Jag hade även med mig mysiga Elyot. Han var så kelsjuk och gjorder verkligen allt för att de som tittade på honom när han satt i buren inte skulle gå sin väg.

Det gick även bra för Elyot. Alla tre domare som han var till gav honom certen i den hösta klassen som han nu tävlar i. Så tre cert i klass 3 kom han hem med, nu är han halvvägs till titeln Supreme Champion!

När alla tre katterna hade varit till alla sina domare var det så skönt att kunna gå iväg med vänner för att få i sig lite mat. En timme i kö fick vi stå och när vi kom fram var det mesta slut men lite mat och en kall öl fick vi i alla fall.


Det är Helena Löfgren som var Uks fotograf under helgen så det flesta korten är hennes som ni kan se i det här inlägget. Dock inte det här som jag själv har tagit på Helena och hennes fina Main Coone Daytona.


och här ett kort på Angelika Brandel när hon visar upp sin fina Heliga Birma Ludde.


När utställningen var slut kl 22.00 så packade vi ihop och gick direkt till bussen som skulle ta oss hem till Sverige igen. Alla katter och vi människor var riktigt trötta och de flesta av oss var riktigt nöjda efter att ha fått med oss precis de certen som katterna behövde.


Klockan 10.30 på söndag morgonen var jag hemma i Östervåla igen efter att ha rest hela natten. Super trött men nöjd.

Heidi


Kommentarer
Postat av: Helena Löfgren

Bra berättat.

Tack än en gång för en spännande resa. :-)

kram kram

2012-03-24 @ 22:32:22
URL: http://preciousblue.se
Postat av: Sandra

Riktigt intressant och kul att läsa. Grattis till alla certen!

2012-04-08 @ 06:46:32
URL: http://vinterna.blogg.se/
Postat av: Marie

Härliga bilder från er resa. Och stort grattis till certen :)



Kram

Marie

2012-05-29 @ 12:20:51
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0