Kattungarna är nu 9 veckor och 3 veckor

Hoppas ni alla har haft en riktigt trevlig och skön midsommarhelg trotts kylan!
Lunas kattungar har nu bilvit 9 veckor och alla fyra killarna väger över 1 kg. De är riktigt busiga, så att lyckas ta kort på dem var verkligen inte någon lätt uppgift.
 
Albus Dumbledore
 
Nicolas Flamel
 
Neville Longbottom
 
Godric Gryffindor
 
Min andra kull har nu nästan fyllt 3 veckor, söndag den 22 juni är de 3 veckor gamla. Här ligger de med med mamma Leia.
 
Det här är tyngsta killen Balder, han väger över 300 g, 3 veckors vikten kan man se på kull sidan. Han är reserverad.

Det här är Tor som bara är några gram under Balders vikt, han är reserverad

Tredje vikt mässigt är nu Oden som hade en så kämpig start på livet. Hans färg är jag lite fundersam på då han ser blå ut, men det borde han inte kunna vara. Troligen har han något som heter feberpäls och då tar det lite längre tid för honom innan han får sin riktiga päls. Min avelshane Bowser som jag har ihop med Jeanette Houdi hade sk. feberpäls när han var liten. Nu har han en vacker brun färg. Oden söker nytt hem och är till salu.

Freja, Menja och Idun väger alla med bara några grams skillnad, vem som är tyngt beror på när man väger dem.
Först kommer några bilder på tjejen Idun. Hon är till salu
 

Det här är vår äventyrslysta Freja, hon är redan ute och går från bolådan och skriker högt om jag stänger den.
Hon är inte till salu, hon blir kvar i katteriet.
 

Menja är min andra kattunge som redan är ute på upptäcks färd, hon kan precis som sin syster kravla iväg långt och skriker högt när hon inser att hon inte kommer tillbaka till mamma och syskonen utan hjälp.
Menja hette ett tag Frej och var kille, hennes padd fläckar (röda fläckar) var inte så tydliga. Hennes vita tass är ingen vit tass utan blir nog en röd tass. Dessutom ska en liten kille ha en pung och det har inte Menja.
Söta Menja söker också ett nytt hem, är till salu!

Önskar er alla en skön sommar och jag håller tummarna för att värmen kommer snart.
/Heidi
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0