Leias kull har nu blivit 4 veckor & Lunas kull 10 veckor

Nu har Leias kull blivit 4 veckor och oj så härliga de är när de är så här små. De rulltar fram i rummet och visar sin glädje över att man kommer in till dem. Då ska alla sex kattungar komma och klättra upp i mitt knä, så mysigt men hopplöst när man har tänkt sig att ta lite kort på dem.
3 av kattungarna söker fortfarande sina nya familjer.
Super söta Menja som var så liten när hon föddes, hon har troligen precis som sin bror Oden sk. feberpäls som de kan få när de har väldigt låg födelsevikt. Hon har mycket päls men henne färg har inte kommit fram ännu.
Menja har en fot som till en början såg vit ut men den är en av hennes röda paddfläckar.
Menja är en tjej som verkligen söker mänsklig kontakt så fort hon fort chansen. Så här ser det ut om man sätter sig i rummet. Snabbt är det en liten tjej som kryper upp i knät och lägger sig till rätta.

Lilla söta Idun söker också sin nya familj, hon är riktigt docksöt om man kan säga så om en kattunge.
 

Lilla Oden är ett riktigt muskelpaket, han ser inte tung ut men skenet bedrar verkligen. Han har inte något babyhull alls utan bara massa muskler. Han kämpade så för att överleva, det gjorde att han fick denna styrka men saknar ännu vacker päls. Han kommer inte att blir grå, hans rätta färg börjar nu visa sig i ansiktet.
Oden söker också efter sin nya familj

Tor har hittat sin nya familj och de längtar så att få hem sin charmige Tor, men ännu får de vänta 2 månader.

Balder som redan har lärt sig att äta torr foder har också hittat sin nya familj.

Som det ser ut nu så blir Freja kvar hos oss, hon är en så spännande padda så jag kan inte låta henne säljas.
 
Som ni kanske här läst här på bloggen och även under nyheter på min hemsida så söker jag nytt hem till kattungarnas mamma Leia. Hon har blivit mobbad av de andra katt tjejerna i vårt hem och visar tydligt att hon inte tycker om att vara med andra katter. Hon skulle nog trivas bäst om hon fick bo som ensam katt hos någon eller om hon fick flytta med någon av sina kattungar. För just nu mår hon så bra, hon älskar att vara mamma.
Att få flytta med en av sina kattungar tror jag skulle vara en riktigt bra flytt för Leia och kattunge. Leia kommer vara kastrerad innan flytt. 3500 kr vill jag ha för Leia.
Är du intresserad av att köpa både en kattunge och mamma katt så blir jag så glad, hör av dig!
 
Mina stora killar är nu 10 veckor, om de inte sover så busar det hela tiden. De är så härliga, deras nya familjer kommer att få underbara katter.
Här är några kort på underbara Neville
Super charmiga Godric som numera heter Lego har blivit barnvakt till Leias kattungar, han älskar att leka med Leia 4 veckors kattungar

Det här är busfröet Albus som numera heter Folke

och det här är Nicolas som nu ska heta Armani
 
Jag som har semester längtar fortfarande efter solen och värmen. Jag längtar efter att få sitta ute i solen på gräsmatten i kattgården med kattungarna springade omkring mig. Börjar kännas som att jag inte kommer få någon sådan sommar i år. Jag hoppas jag får fel, men det börjar bli bråttom, Påskkullen flyttar snart.
 
/Heidi
 
 
 
.
/Heidi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0