Ber om ursäkt.....

Förlåt! Jag skäms över att jag inte har anstängt mig mer med att få blogg och hemsida uppdaterad. Men både hemsidan och blogg har krånglat för mig så just nu är faktiskt en ny hemsida under uppbyggnad. Ni kommer känna igen er men det blir förhoppningsvis lättare för mig att uppdatera!
 
Jag vill inte bara skylla på problem med hemsidan och blogg, livet har också gjort att tiden inte räcker till. Mitt livpussel den här hösten har inte jag lyckats så bra med.
 
Motts bebisar Bill och Bull är snart 11 veckor och det är en härlig fart på dem, Mott är en super duktig mamma och håller sig fortfarande mycket nära sina busiga söner. Hon blir orolig och börjar ropa på dem så fort hon har tappat bort dem. Mott kommer få så jobbigt när killarna flyttar om 2 veckor.
 
Den här bilden är nytagen, min Lucia har fått moderskänslor och har klämt ner sig mellan Mott och hennes söner. Lite trångt kan man tycka ;), vi fick faktiskt rädda Bull som höll på att ramla ur bädden en stund efter att bilden togs.
 
Jag har ingen bra nytagen bild på lilla Bill, här sitter han och myser i min sons knä

så här såg han ut för några veckor sedan när han låg och sov.
så här kan man också sova

Min kattungar har alltid älskat att sova i en sopskyffeln, det gör även Bull.

Så här vacker är Bull när man ser honom bakifrån.

Mina framtida planer är att para Luna som numera bor hos en fodervärds familj i Uppsala. Hon vill inte löpa men så fort hon löper så ska hon få träffa en snygg kille. Lucia ska också paras om hon vill löpa i vinter, men vill hon inte det så blir det parning först nästa vinter.
 
Den som inte ska löpa, löper! Min Freja ha bestämt sig för att hon är stor nu (5 månader), hon har haft sitt första löp och det är alldeles för tidigt tycker jag. Jag hade inte alls tänkt att hon skulle börja med p-piller redan nu, men eftersom lilla damen ska vara utställningskatt så har jag inget val.
Frejas mamma Leia har blivit kastrerad så nu blir det inga mer kattungar från henne. Dottern Freja ska ta över som avelhona har jag tänkt men inte riktigt än.

Önskar er alla en fortsatt skön höst. Jag längtar efter snön så det blir lite ljust, jag tycker inte alls om detta mörker som är just nu. Fick den här bilden i förra veckan från Tandådalen, Sälen. Så vackert allt blir direkt när snön kommer.

Vill avsluta med ett ljus i mörkret, en kattungeköpare gladde mig och allt blev mycket roligare när det ringde på dörren och ett blomsterbud stod utanför. Jag hade fått blommor med bud och det händer verkligen inte ofta. Stort tack Linda och Ronja, jag blev så glad.
 
/Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0