Kattungarna är nu 8 veckor

Så tiden går snabbt, nu har jag bara 4 veckor kvar med mina underbara sötnosar här hemma. Just nu är det så söta och goa och framför allt vilda. Ibland känns det som att jag har katter överallt och det har jag ju också eftersom jag just nu har 10 katter här hemma!

Kattungarna ljusnar i färg mer och mer och alla utom två är spotted har vi kommit fram till. Nu är alla kattungar tingade och deras blivande ägare väntar nog på att deras sötnos ska flytta hem till dom. Snyft, det kommer att bli så tomt när de flyttar, samtidigt så måste jag erkänna att det blir skönt. Det är ett heltids jobb att ha 7 kattungar!

8 veckors vikterna med bilder är redan uppdaterat men här får ni se en rolig bild på Ermil



Ni som undrar hur det är med Goliat så kan jag glädjande säga att det snart är som vanligt igen. Goliat vägde 2 kg mindre när vi fick hem honom, endast 6 kg. Jag åkte till Ultunda djursjukhus med honom för en hälsokoll, allt var så pass okej att vi kunde åka hem igen. Bara han åt och drack så skulle han må bra igen, nu blev det inte riktigt så enkelt. Leia har varit fly förbannad på honom, hon har flugit på honom så fort hon har sett honom så Goliat har hållit sig uppe på övervåningen. Där får han vara ifred från argbiggan, men idag så värkar det som att det börjar att tina lite hos fröken Leia. Goliat har fått varit på nedervåningen och så länge som han inte är nära kattungarna så är det okej för Leia. Så skönt!

Ha det bra

Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Och det här borde jag läst innan jag kommenterade förra inlägget! :) Vad skönt att allt är som det ska!

2010-09-30 @ 14:04:51
URL: http://www.jasiones.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0