Lite av varje...

Kattungarna har nu blivit över 4 veckor gamla (uppdatering av hemsidan kommer snart).
Samtliga kattungar går nu på låda, de är verkligen underbart att se att så små katter har så starka instinkter.
Äter riktig mat har några av dem också prövat på Elyot, Epifanity och Egor vet jag äter. Kanske att någon annan också har börjat utan att jag sett det. Fortfarande är det så svårt att se någon skillnad på dem även om de nu börjar bli ganska stor skillnad i storlek på dem.

Idag väger Epifanity mest på sina 497 g, två kommer Elyot på 484 g, sen har vi Ermil på 435 g, Egor 429 g, Eleena 387 g, Erofey 381 g och minst just nu är Efrem 355 g, han har gått upp lite dåligt de sista dagarna. Är sånt slagsmål vid tuttarna så de minsta får ofta ge sig, så lite stödmatning till de minsta blev det ikväll.

Från och med nu är kattunge köpare välkomna att hälsa på mina prinsar och prinsessa. Deras mamma är Prinsessan Leia och då måste ju hennes bebisar vara prinsar och en prinsessa enlig mina barn.
Helt rätt :-)

Här ser ni stora killen Epifaniy


Den andre stora killen Elyot


Ermil också en stor snygg kille
l

Egor är killen som är vildast av hela gänget. Var den första som vågade smaka på riktig mat.



I helgen var jag, Yoda och Goliat på utställning i Gävle. Utställningen gick som jag hade hoppats även om jag egentligen hade hoppats på en panel plats till någon av killarna. Men Yoda som samlar cert till en Supreme Champion titel fick sina två cert och han har nu fem cert kvar att ta. Nästa tillfälle kan bli nu på lördag på MSKs utställning i Eskilstuna dit jag och Yoda ska åka.

Goliat hatar nu mera att åka bil, han hinner inte åka många meter innan han blir åksjuk. Så till Gävle kom jag med en katt som hade både kräkts och bajsat på sig.
Goliat fick sina HP och två fin bedömningar efter helgen och det skulle egentligen inte ha blivit två HP, för jag tänkte inte ta med Goliat på söndagen till Gävle eftersom han är så åksjuk. Men då ryckte Goliats stora beundrare ut och lät honom bo hemma hos henne i Gävle över natten. Tack Jessica, Goliat och jag är så tacksamma.
Goliat kommer nu bara att ställas ut på utställningar i Uppsala eller i Gävle.

Håll tummarna för Yoda på lördag, utställningen efter det blir utställning i Norge den 2-3 oktober.

Ha det bra

/Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0