Utställning i Tierp

Så var utställningshelgen i Tierp över och så även mitt och barnens långa jullov. I morgon är det åter vardag med jobb och fritids och på tisdag börjar skolorna.
Känner nu att jag skulle behövt vara ledig i morgon också då jag har jobbat på utställningen från 14.30 i fredags till kl 19 idag. Sovit hemma har jag dock gjort ;)

Utställningen gick bra. Goliat som jag inte så ofta tar med på utställning pga av hans åksjuka fick följa med den här gången eftersom Tierp bara ligger dryga 3 mil hemifrån.
På lördagen fick han en fin bedömning av Veikko och han tog honom hela vägen till panel, där fick han inga röster men det gör ingenting, glad är jag än då. En super snygg skogis fick samtliga 7 domar röster, samma katt BISade även på söndagen.
Mott dömdes också av Veikko hon fick nog sin bästa bedömning hittills av honom, det känns kul. Tyvärr sprattlade lill fröken hej vilt och ville inte alls sammarbeta med domaren.
Att Mott helt plötsligt blivit så omedgörlig på utställning beror nog på att lilla fröken inte ens sex månader gammal har haft sitt första löp för en vecka sedan, suck hon är min lilla kattunge inte en vuxen hona!

Yoda fick sitt Hederspris men domaren Satu kunde inte förstå att han nästan är 3 år, hon tyckte han såg ut som en junior! Jag håller helt med och det beror till viss del på att han precis har tappat pälsen och nu stod där i sommarskrud. Så söndagens utställning fick Yodis stanna hemma ifrån.

Söndagens resultat blev Ex 1 för Mott, lika sprattlig som på lördagen men en bra bedömning igen.
Goliat fick sitt HP men tyvärr ingen panel plats och det beror på hans päls! Ett återkommande problem med honom. Han saknar täckhår på sidorna och pga av det producerar han massor av underull som ska kammas bort dagligen. Han såg bättre ut på lördagen än på söndagen.
Att han saknar täckhår på sidorna beskyller jag faktiskt en domaren för. För två år sedan sa en kvlinnlig domare att vi skulle använda en furminator för att ta bort underullen på Goliat. Sagt och gjort vi trodde på denna domare, men det skulle vi aldrig har gjort! Hans täckhår på sidorna är kanske borta för alltid, de har i alla fall inte kommit tillbaka ännu och underulll produktionen blev ännu värre.

Jag och katterna är i alla fall nöjda med helgen, även om vi alla är trötta. Goliat blev inte ens åksjuk!

Nu dröjer det länge innan jag kommer att ställa ut igen. Först på SK´s utställning i slutet på mars kommer jag att ställa ut igen. Då gör jag ett nytt försök sprattliga fröken Mott.

Ha det bra.

/Heidi

Kommentarer
Postat av: Monica

Grattis till alla framgångar på utställningen!



Synd med Goliats täckhår. Hade funderingar på att köpa en Furminator men kanske ska avstå ändå. Har märkt att mirakelkammen har samma effekt om man håller den vågrät när man kammar; alltså att man kammar pälsen med liggande kam. Det tar emot där underpäls ska bort och det fastnar mängder på kammen.



2011-01-10 @ 11:15:03
URL: http://www.monicap.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0