Leia är nu vår avelshona

Nu har jag äntligen min alldeles egna avelhona. Leia skrevs idag över på mig och nästa år så kommer förhoppningsvis den första Klockarbacks kullen. Då ska hon paras med vår nya hane Bowser om det blir som jag har planerat.
Se nedan så vacker hon har blivit, även om hon fortfarande är lite märkt av att hon nyss har haft kull och hon diar faktiskt fortfarande. Två kattungar är fortfarande kvar, Marie nya avelshona Gagara som flyttar i morgon och Gedeon som vi är kattvakt åt då de nya ägarna är på semester.

Det här kortet är taget i februari 2011 alldeles innan hon blev parad.


och så här ser hon ut nu juli 2011


och här tackar hon Mott för hjälpen med kattungarna. Mott var en jätte duktig extra mamma den sista månaden kattungarna bodde hos oss. Det hjälper förhoppningsvis Mott nu om hon ska bli mamma själv i mitten av september.


Om Mott är dräktig kan jag inte säga med säkerhet ännu, men jag känner mig ganska säker, hon har ändrat sig i beteende, tex så sover hon mycket mera nu än för några veckor sedan och hon har gått upp 150 g.

Yoda som då skulle vara den stolte pappan är olycklig. Sedan han fick fria och göra det han ville med Mott så kan han inte längre sköta sig. Han som har varit en super skötsam kille kan man nu inte alls lita på. Nu är det säkert jätte jobbigt för honom att vara skötsam när honan han friar till bor hemma hos oss. Men det går inte att ha en katt som markerar lite över allt så nu räknar jag veckorna tills jag kan kastrera honom. Först ska han ta emot en till hona och jag har plats för en till parning! Så är någon intresserad av Yoda som avelshane så finns han tillgänglig för en till parning augusti-september 2011. Ring eller mail till mig, Yoda skulle bli så glad.

2½ vecka semester till har jag och det ska jag verkligen njuta av. Hoppas ni också kan njuta av sommaren som jag faktiskt tycker har varit riktigt bra hittills. I alla fall i den delen av Uppland där jag bor.

/Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0