Mott fyller 1 år!

Idag den 11 juli fyller lilla Mott 1 år och dagen tillära så börjar hon löpa och oj så hon löper. Jag har misstänkt några dagar att det har varit något på gång så hon och Yoda har inte fått träffats annat under uppsikt. Idag när jag kom hem från jobbet så mötte jag en liten katt tjej som kröp fram på fram tassarna med rumpan i vädret och svansen åt sidan och kuttrade som bara den. Jag har aldrig sett en hona så tokig som hon är, hon ser ut som en tax i kroppen när hon går och råmar som en kalv gör hon också. Stackars tjej, det blir en jobbig och lång väntan i värmen innan hon får träffa Yoda, hoppas att han duger för fröken. Normalt är de bästa kompisar,  så vi får hålla tummarna för att han även duger som pojkvän.
Uppstår tycke så blir det kattungar runt 17 september och flytt klara några veckor innan jul.
Som ni förstår så kan jag inte bjuda fröken Mott på något Gott, ha ha. Mat är inget som hon vill ha just nu.
Ett stort GRATTIS även till hennes syskon på 1 års dagen.

Så är ser fröken ut




och hennes tilltänkta pojkvän som slickar sig om munnen när han tänker på vad som komma skall ;)



Idag på Motts 1 år dag så fyller Leias kattungar 11 veckor. Snyft nu är det bara 1½ vecka kvar innan de första flyttar. Som tur är får jag ha kvar Gedeon lite längre eftersom hans nya ägare åker på semester och det ska bli så härligt att få några bonus dagar med honom när syskonen har flyttat.

Det här är störrsta killen Boris (Golubok) han ska flytta till Årsta, Stockholm


Minsta killen Gosha flyttar till Vallentuna, men skenet bedrar han är en 1,5 kg kille.


Super söta Grafinja kommer bo i Hässelby


Buset lyser i ögonen på Gedeon, han har alltid något på gång.
Gedeon blir avelshane och ska flytta till Västerås.


och vackra Gagara som ska bo i Uppsala på foder och blir Maries nya avelshona

Kolla in hennes mönster!


Önskar er alla en fortsatt skön sommar, jag jobbar på veckan ut sen får jag SEMESTER!

/Heidi


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag håller verkligen tummarna för att Yoda duger åt Mott men jag är inte orolig! Det blir fina bebbar och om det lyckas så vore det en jättefin födelsedagspresent till mig (fyller år den 18/9)



Kram/Marie

2011-07-12 @ 19:24:44
URL: http://www.maollichs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0