Grattis min älskade Goliat!

Idag den 5 mars blir min Goliat 4 år. Tänk så tiden går, det var inte länge sedan jag hämtade hem min stora kattunge från Eva. Goliat var nämligen aldrig liten, han blev stor så snabbt.
Han vägde om jag kommer ihåg rätt 143 g när han föddes, rätta mig Eva om jag har fel. Där av namnet Goliat, Eva gav honom namnet och det är klockrent.

Idag väger han 7,5 kg och han vägde 5 kg redan vid 7 månaders ålder.

Goliat är som en stor nallebjörn, använder sina jätte tassar som vi använder våra händer. Ingen dörr är omöjlig att öppna förutom den tunga ytterdörren och tur är väl det. Om han kunde öppna den så skulle han och alla andra katter rymma.

En lyckligt oventande kastrat är han sedan några år tillbaka. Goliat tror nämligen att han är fertil fortfarande, han ställer gärna upp om någon av honorna löper. Jag får inte kamma honom mellan bakbenen, där är han fortfarande väldigt känslig.

Morfar och farfar är han och har även barnbarnsbarn.

Stort grattis till syskonen Grace och Garfield.

/Heidi


Kommentarer
Postat av: Eva

Massor av grattis kramar till Goliat och hans syskon idag. Tänk att det redan är 4år sedan min första kull föddes och de alla men speciellt Goliat stal mitt hjärta. Goliat vägde t.o.m. hela 145gr, Garfeild 140gr och Grace 128gr så ingen av dem har varit riktigt små ens som nyfödda. Nu är de alla 3 stora vackra katter som jag är så stolt över.

2011-03-05 @ 23:21:59
URL: http://www.zimas.se
Postat av: Marie

Vilken vacker och ståtlig svart nallebjörn, grattis på födelsedagen Goliat :)

2011-03-09 @ 16:15:38
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Marinettes

Oj, det har jag missat men här kommer bamsekramar och stort GRATTIS till världens bästaste och vackraste "Nallekatt".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0