Kattungarna är nu 1 vecka

Nu har Leias underbara kattungar blivit en vecka, de äter och sover och växer så det knakar.
Golubok kan nästan resa sig på sina ben. Ögonen har inte öppnat sig ännu men nu är det nära.
Grafinjas namn betyder Grevinna och det passar den här lilla tösen bra, hon skriker högst och hon trycker undan sina syskon om hon ska fram. Det är en tjej som vet vad hon vill.
Colast är Gosha och Gagara de finner sig att vägas två gånger om dagen utan att skrika efter mamma så fort jag rör dom.

Här får ni se några 1 veckors kort.
Vikter och fler kort kommer inom kort på kattunge sidan.

Det här kortet är på Gagara, vill ni se hur hon ser ut framifrån får ni gå in på kattunge sidan, att jag lägger ut det här kortet här är för att visa hur hon har sitt vita. Det syns inte på de andra bättre korten.


Det här är min store kille Gedeon, tygst när han föddes och fortfarande är han lite tynge än sina syskon



Den här bilden har inte den bästa skärpan, men här ser ni Goluboks bläs i ansiktet.


Det här är min lilla kille Gosha



Det här är vår Grevinna, Grafinja även här visar jag inte henne framifrån, bättre bilder finns på kattunge sidan men här kan ni bättre se hennes täckning



Annars är allt bara bra här på Klockarbacken, platsen där jag bor heter faktiskt så. Lite väl kallt har det blivit så inte ens katterna tycker om att vara i kattgården nu som de gjorde i påskas.
Yoda vår utbrytarkung eller vår lilla apa är den enda som trots blåsten och kylan ändå gärna är ute i kattgården. Han kommer hela tiden på nya sätt hur man kan smita, Yoda är helt otrolig på att klättra, vi Yoda säkrar kattgården och han kommer på nya. Helt smart är han inte när han visar oss hela tiden hur det går att klättra ut så hans utbrytar försök misslyckas oftast.

Heidi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0