4 av kattungarna är nu tingade

Nu har fyra av kattungarna nya hem som längtar efter dem. Jag förstår att man längtar för jag vill inte att de ska flytta, alla i kullen är helt underbara, så sociala. Tur att de inte flyttar förrän efter lucia, det innebär att jag har många veckor till att få njuta av dessa ljuvliga kattungar. Det finns väl inget gulligare än en kattunge.

Det är Quattya, Quizz, Qute och Quennie som nu är tingade.

I går kväll satt jag med två sovande söner i tv soffan och tittade på idol, dörren till kattungarnas rum var öppen och helt plötsligt kommer charmiga Qute och klättrar upp för mitt ben och lägger sig och somnar på min arm. Efter ett tag så kommer Qutes lika charmiga bror Quizz och lägger sig och somnar på min andra arm. Två sovande kattungar hur gulligt som helst, jag skulle kunnat suttit där hur länge som helst men tyvärr blev jag tvungen efter en timme att lägga in dom på deras rum för att kunna bara mina sovande söner till sina sängar.







Så har jag fått lite fler bilder från Uppsala kattklubbs utställning förra helgen, den är Elin Wickell som har skickat mig lite bilder på min Yoda och Bowser. Visst är det fina även om Yoda fortfarande helt saknar krage, men han har blivit så grov. Ser fram emot vinterpälsen som borde komma snart.


Fina Bowser fick jag äran att visa upp när Jeanette visade upp min Leia. Mina planer för nästa sommar är att Bowser och Leia ska få träffa varann och hoppas att tycke uppstår. Det blir Klockarbackens första egna kull, det ser jag verkligen fram emot. Om någon redan nu skulle vara intresserad av en kattunge från den kullen är ni välkomna att höra av er.


Här är en bild på Yoda när han bedöms av Yan. Tycke mellan dom två är ömsesidigt.







Så här söt var Leia precis innan hon flyttade hem till oss. Nu är hon 2½ år och igår var jag med Leia till Ultuna och träffade Jens Häggström. Leias hjärta scannades för HCM och denna gång var hjärtat precis lika friskt som förra gången, så skönt.

Önskar er en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0