Kattungarna 9 veckor

Hela familjen åkte på en liten semester tripp till Danmark när kattungarna blev 8 veckor, därför blev det inga 8 veckors bilder. Nu vill jag bjuda på lite bilder på 9 veckor gamla kattungar som är helt underbara.
Vikterna hittar ni på kattungarnas egna sidor.
 
De är alla så härliga och kattgården är deras andra hem just nu. Hittar man dem inte inne så får man titta under granen i kattgården, då ligger förmodligen hela gänget där tillsammans och sover
 
 
Dobby är som vanligt jätte svår att knäppa kort på och jag har knäppt och knäppt och knäppt. Till slut så fick jag några kort som jag känner att jag kan visa upp. Dobby är svår att få på kort för att han aldrig är still om han inte sover.
Dobby kommer att bli en utställningskatt och kommer att göra debut i mitten av september, det ska verkligen bli spännande att få höra vad en domare tycker om min fina Husalf Dobby. Tyvärr blir han ju inte min husalf när han flyttar utan Jeanette och Johns här i Östervåla. Eftersom han inte flyttar långt bort så jag får träffa honom hur mycket jag vill.
Så här ser förresten Harry Potters husalf Dobby ut i filmen om Harry Potter, ser ni någon likhet? Hoppas inte det, min Dobby blev en Dobby för att han såg så roligt ut när han föddes. Det är den enda likheten med filmens Dobby.
 
Ginny kommer att forsätta att busa och leka med Dobby även när det är dags att flytta, hon flyttar med Dobby och kommer då att få bo med sin pappa Bowser som också bor hemma hos John och Jeanette i Östervåla.
Ginny kommer jag att vara med att äga, kunde inte låta bli när jag fick chansen. Så roligt att äga en egen avkomma. Ginny kommer så klart också att följa med på utställningar ihop med Dobby. Ginny är fortfarande minstingen men det tror jag inte kommer att märkas när hon blir stor.
 
I kattgården finns det även en litet hålrum under en sten som kattungarna har hittat, så här såg det ut när jag satt ner kameran. Det är Ginny och Hermione som tittar ut
Nu undar ni säkert varför blev Ginny just Ginny? I Filmens värld är Ginny Weasley minstingen som fick vara med de större, men hon var en tuff tjej när det behövdes och så är det här också. Min Ginny är inte en tjej som springer undan när killarna hoppar på henne. Så här såg filmens Ginny Weasley ut.
 
Snape är snyggingen i kullen och vår stora kille. Snygg var inte filmens Severus Snape men stor det var han och svart! Därför blev min snygging Snape döpt efter en skum kille som Snape, Snape var helt svart när han födes och då tyckte jag det passade bra. Han var dessutom störst redan då..
 
en bild på filmens Severus Snape så ni förstår vad jag menar om ni inte kan er Harry Potter.
 
Hermione är vår stora tuffa tjej som är inte rädd för något, precis om i filmen. Hon är med mig vad jag än gör i hemmet. Dammsugaren är något som man ska spöa upp och absolut inte något att vara rädd för. Min Hermione kommer att få heta Vilda när hon flyttar iväg till Tumba hem till Sussie med familj
Så här är hon i päls botten, välidigt likt en golden katt. Kan hon vara golden?
 
Filmens Hermione Granger ser ut så här
 
och en Harry Potter kull utan en Harry Potter kan man inte ha och valet var enkelt vem som skulle bli denna kulls Harry. Endast en av kattungarna hade glasögon och det var Harry. Ser ni hans glasögon?
Filmens Harry  Potter ser ut så här:
 
Ha en forsatt skön augusti, fastän jag har börjat att jobba så njuter jag av den lilla sol som kan finnas när jag kommer hem från jobbet. Den här sommaren får man glädjas åt det lilla.
 
Sist vill jag gratulera Leias första kull som fredagen den 3 augusti fyllde 2 år! S*Milashkas E-kull min första kull som jag födde upp och som jag aldrig kommer att glömma. Jag är så nyfiken på hur de ser ut, Elyot har jag koll på eftersom han också kommer att bo med sina små sykon Ginny och Dobby. Epifaniy som heter Rafa ser jag på FB lite då och då och han har blivit en ståtlig kílle men sen var det ju 5 syskon till. Läser någon av er detta snälla skicka bilder på era katter som visar jag upp dem här! Så här såg det ut när Leias 7 lingar var 1 vecka, helt omöjligt var det att se vem som var vem utan nagellack märkning.
 
 
Nya bilder på Leias nuvarande kull kommer i nästa vecka
 
/Heidi
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0