Vintern är här

Önskar er alla en härlig adventstid! Jag är en av dem som är glad över att snön kom, snön lyser upp så skönt. Det har varit så mörkt och tråkigt en lång tid nu. Jag är en sådan som vill ha en vit december, tycker det är så vackert men all snö tillsammans med alla ljus som lyser i alla trädgårdar.
 
Mina Sibiriska katter som man tycker ska tycka om snö och inte bry sig om kyla är inte nöjda. När termometern visar -17 grader så sätter de ut näsan i kattgården men vänder direkt. Blir längtan för stor för att komma ut, så går de ut en liten stund men efter 5 minuter så vill de in. Inte ens Goliat med sin jätte päls vill vara ute mer än max 10 minuter.
 
Första adventshelgen firades Kattensdag över hela Sverige. Uppsala Kattklubb som jag tillhör visade upp sig  och våra katter över hela Uppland. Jag var i Östervåla i butiken Wåhlsteds AB, Yoda och Luna fick följa med mig. Luna som på lördagen den 1 december blev 13 veckor gjorde sin debut att vara utanför hemmet.
Luna skötte sig jätte bra, hon var inte alls rädd och blev snabbt en kund favorit.
 
Luna och Yoda som aldrig tidigare har legat så här nära varandra trivdes riktigt bra ihop, det beror nog på att mamma Mott inte var med och störde.
 
Det här kortet är hemskt men det visar hur kära visa kunder blev i min lilla Luna.
 
På utställningsfronten så är det lungt under december, vilket jag tycker är så skönt. Nästa utställning blir Fräsets utställning i Rasbo utanför Uppsala i början på januari. Då gör Luna sin utställningsdebut och Leia får också följa med.
Här får ni se några bilder från utställningar i november.
Det här kortet är i från Gävle där Yoda blev Supreme Premier
 
Det här kortet är från Birkas utställning i Sollentuna. Korten har Sören Kedert tagit.
 
 
Lilla Luna är som jag skrev tidigare nu 13 veckor och skulle ha fått flytta hemifrån nu. Jag ångra mig inte en sekund att jag bestämt mig får att behålla denna härliga tjej.
 
Kram till er alla!
Heidi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0