Längtar efter värme och kattungar

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något på min blogg. Den snölösa och varma vintern har blivit en iskall vinter med i alla fall lite snö. Mina söner har längtat så efter snö så de kan åka pulka men nu när helgen är här så är det för kallt för att de ska vilja gå ut.
Idag hade vi -19 grader på morgonen och katterna som varje dag vill gå ut en sväng i kattgården vände snabbt när de kom ut. Inte ens Goliat som just nu ha så mycket päls vill vara ute när det är så här kallt. Denna kyla gör även att det inte ens går att klappa katterna utan att de sprakar, de är så statiska. Stackars katter! Åh vad jag och katterna längtar efter våren!

Så här såg Goliat ut i höstas när han var ute och njöt av höstvädret. Det är så synd att jag inte lyckas få någon bra bild på honom nu när han har så mycket päls. Jag lovar att försöka få till någon bild som jag kan visa upp här.


En utställning har jag hunnit vara på sedan mitt senaste blogg inlägg. Det var i början på januari på Fräsets utställning i Rasbo utanför Uppsala. Utställningen gick rätt bra, Yoda och Leia fick sina cert och Bowser som nu kommit upp i vuxen klass tog sina första cert som vuxen. Bowser blev även nominerad till Panel på lördagen, hans tredje nominering!

Bowser är snart redo för att ta emot kattdamer. HCM scanning samt test för Fiv och FeLv kommer att göras i denna vecka.  Är allt bra så tar han emot 3-4 kattdamer nu under vår och sommaren. Första parningen han kommer få är med min Leia, vi hoppas att den parningen kommer att ske under mars månad. Först ska han och Leia på Nerks utställning första helgen i mars. Där hoppas vi att Leia kan bli Grand Internationell Champion och att Bowser kan bli Champion. Håll tummarna för dem, jag är så nervös för att det inte ska gå vägen för Leia och Bowser.
Leia har 1 cert kvar för att få titeln och sedan ska hon paras. Det skulle vara så kul om hon kunde få sin titel innan parning. Bowser hoppas jag att kan få bli Internationell Champion innan eventuella kattungars stamtavla ska beställas. Han har chansen att bli det ganska snart.
Bowser ska veckan efter Nerks utställning åka med på Uppsala Kattklubbs bussresa till Danmark där han tillsammans med min Mott och Leias son Elyot ska ställas ut på 3 cert utställningen.
Mott som är stoppad att ställas ut i Sverige hoppas jag kan få med sig 1 cert hem från Danmark så hon kan ställas ut igen. Även Bowser måste få med sig ett cert från klass 7 så han kan fortsätta ställas ut. Så det blir 2 helger efter varandra i mars som kommer i kattutställnings sammanhang bli väldigt spännande. Jag kan få på mina katter 3 titlar, Leia kan bli som sagt Grand Internationell Champion, Mott kan bli Internationell Champion och Bowser kan bli Champion och med riktigt flyt även Internationell Champion men det tror jag däremot inte på, men man vet aldrig.

Fastän det inte är längesedan som Motts kattungar flyttade så blir kattunge längtan ganska snabbt påtaglig. Då är det extra roligt när ägarna till Motts kattungar hör av sig med bilder och information.
Quintus och Quattro är mycket älskade i sitt nya hem i Stockholm, bröderna som var mycket tajta hemma hos oss verkar fortfarande älska varandra mycket. Det var verkligen så bra att jag och Marie inte sålde dem till olika hem.

Det här kortet på två mys killar fick jag från deras matte Carolina


Vackra tabby mönster har redan killarna, ska bli spännande att följa deras utvekling via bilder och mail som Carolina är så duktig på att skicka till mig. Tack Carolina! Jag är så tacksam.



Qute som köptes av min underbara vän Nette får jag träffa personligen lite då och då. Qute har en härlig personlighet, super mysig och social katt som vet hur man ska ta Sibbe killarna hon lever med i sitt nya hem. Bowser har fallit pladask för henne. Qute har fått sin pappas förmåga att spinna så fort man klappar henne. Hon blir spännande att följa både privat och på utställningar.

Dessa bilder har jag stulit från Nette på FB och det tror jag är helt okej.




Bilder på Quattya eller Saphire som hon heter i sitt nya hem får jag se på Fb lite då och då. Hon verkar också ha det så bra i sitt nya hem i Hässelby. En sibbe kompis här även hon och de ser ut att trivas mycket bra ihop. Även dessa bilder har jag stulit av Ewa på Fb, det hoppas jag också är okej.



Sen vill jag berätta att jag blev så glad när jag gick in i dag på min gode vän Marie Björks blogg, där har hon nämnt att min blogg är en av de fyra bloggar som hon följer mest. Tack Marie! Det här betyder att jag måste skriva oftare, det kanske är några fler än Marie som läser det jag skriver. Maries blogg som heter Maollischs sibbar hittar du här

Den här awarden fick jag



Tack Maollich´s Sibiriska katter som vill att jag ska föra denna Award vidare. Det är så roligare att få något och ännu roligare att få ge något.

Jag skickar den vidare till de bloggar som jag regelbundet läser

Maollichs

Sessans

Lince´s

Atoll´s

Nästa blogg inlägg kommer kanske från en liten varmare plats än denna. Om några dagar bär det iväg till Thailand, åh vad jag längtar! Jag som alltid fryser är nog född i fel land.

Om någon som läser detta är intresserad av kattunge som kan bli mellan Leia och Bowser hör av er. Hör av er även till mig eller Jeanette om ni skulle vara intresserade av en parning mellen er katt och Bowser.

Hälsningar från Heidi i ett vackert och soligt men iskallt Östervåla

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vilket roligt inlägg att läsa!! Klart det kommer att gå som du vill i vår =) Leia och Bowser kommer att vara som klippt och skurna för varandra, och domarna älskar dem så klart!! Såna snyggingar <3 Förstår känslan av att längta efter kattungar... min kull bor ju på foder så även om jag träffar dem ofta och verkligen avgudar dem saknar jag smått här hemma <3 Men kanske i höst..... Tack snälla Heidi för awarden =)Måste lista ut hur jag för den vidare!! Kram Kicki

2012-02-05 @ 00:17:58
URL: http://lince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0