Thailand hälsningar

Semester i Thailand har som vanligt varit helt underbar. Varmt och skönt, mycket bad och båt åkande. Vi har ridit elefant och matat apor i det vilda och bara tagit det lugnt som man ska göra på en semester.
Nu hoppas jag att mina batterier är laddade för en vår med kattungar och kattutställningar.

Leia har nu fått sitt sista p-piller och i helgen ska hon på sin sista utställning på ett tag, efter den helgen är det bara att hoppas på ett löp. Den tilltänkte pojkvännen är min till hälften ägda norsk födda Bowser. Det ska bli så spännande att se vad vad det kan bli för kattungar. Fortsättning följer.

Här får ni se några härliga Thailand bilder

Först ett kort på mina härliga söner, riktiga badkillar.



Den här vackra fågeln hittade vi död på morgonen. Den hade troligen brutit nacken när den flugit in i fönstret.
Har ni någon aning om vad detta kan vara för sorts fågel? Kan det vara en kungsfiskare? Jag tycker en Kungsfiskare är mer blå i färgen en vad den här fågeln är.


En bild från vårt Thailandshus vackra trädgård.


Elefant ridning utanför Ao Nang, verkligen uppskattat hos både barn och hos oss vuxna.


Fyra nöjda elefant ridare. Felix, Simon, William och kusin Nelly


Felix äter lunch på vackra Koh Yum


Blir solen för jobbig så tar man en siesta i hängmattan. Här är det Felix och William som passar på att ha det skönt när vi besöker Koh Yum


Bad vid ön Poda, uppskattat men lite för mycket folk för vår smak. Här ser ni alla Longtail båtar som är parkerade längs stranden.



Skärgården i Krabi är fantastiskt vacker med sina höga berg.



/Heidi

Kommentarer
Postat av: Lotta Liljeström

Välkommen hem!

Åhh vad jag längtar tillbaka! Vi "bytte ju av" varandra i Ao Nang och visst är det vackert och härligt!

Men en vår med utställningar och kattungar är också fantastiskt kul. Eller hur?



Ha det gott!



kram Lotta o co

Postat av: Marie

Åh så avundsjuk man blir, måste, måste komma iväg till värmen någon vecka i år! Jag tror att den lilla fågeln trots allt är en kungsfiskare av något slag, finns väl släktingar till den på dessa breddgrader gissar jag?



Vi ses nästa helg, och lycka till i helgen i Örebro, håller tummarna!

2012-03-03 @ 10:52:32
URL: http://www.maollichs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0