Kattungarna 7 veckor

och så var kattungarna 7 veckor gamla och det blev tillslut några kort även denna vecka. Eftersom utomhus korten har blivit så bra så vill jag forsätta att ta utomhus bilder i kattgården, men det är verkligen inte lätt när det regnar och åskar varje dag som det har gjort i denna vecka här i Östervåla.
Jag älskar den svenska sommaren och av den anledningen vill jag helst inte boka någon resa utomlands när Sverige är som finast, men i år skulle jag gjort allt för att få komma bort. Jag avskyr när det är kallt! och kallt har det varit några dagar i den senste veckan. Tur att jag har mina kattungar som kan glädja mig, man blir glad bara av att titta på dem. Skulle vilja behålla alla!
Så här trångt blir det när alla vid 7 veckors ålder vill sova samtidigt i favorit puffen under rumsbordet
Kattungarna älskar att busa i kattgården och då blir det inte speciellt lätt när man vill fotografera dem.
Så här blev några kort.
Först ut är super söta Ginny, som jag kan avslöja att jag ska samäga med hennes nya ägare. Hon har en så fantastisk profil, liten men är så söt så jag tror på henne. Nu hade jag kunnat vara med och äga alla, för de är kanon hela högen :)
Ginny passade även på att sova en stund ute idag när det för ovanlighets skull var fint väder.
 
Sen här vi vår andra prinssesa som kommer att få heta Vilda i sitt nya hem i Tumba. Det namnet passar henne perfekt, hon ser lite vild ut men hon är också så go och fin. Hon blir rödare och rödare i pälsen, tyvärr syns det inte på någon av dessa bilder. Ska ta en bild bakifrån nästa vecka så får ni se.
Vår stora prins heter Snape, han passerade vikt mässigt idag 1 kilos gränsen. Underbart vacker är han, jag älskar hans färg och päls! Hur röd även han är framgår inte heller av dessa kort.
Nedan ett kort på Snape med syskon när de ligger huller om buller på varandra. Som ni ser på Snapes mage så kan även han ha vitt! Det syndes inte alls när jag beställde stamtavlorna men nu är jag osäker, är det vitt eller inte?
 
Dobby är vår andra prins, han följer Snape vikt mässigt och ligger bara lite efter honom i vikt. Dobby spinner alltid när jag klappar honom, en riktig myskille.
 
 och i en Harry Potter kull så ska det naturligtvis även finnas en Harry. Harry blir mer och mer lik sin pappa Bowser, jag säger till och med fel i bland när jag ska ropa på honom. Han kommer också bli en riktig snygging.
 
och till sist vill jag visa upp ett kort på hur min Yoda ser ut nu, visst är han fin!
 
Ha en fortsatt skön sommar och så hoppas vi på bättre väder
/Heidi

Kommentarer
Postat av: sussi

å såna små sötsnören dom är allihopa! :-) Va kul att Vilda blir mer och mer röd. Tänk dej när hon får sin riktiga ögonfärg! De kommer matcha med teckningen på huvudet! ;-)

Svar: Visst är dom fina! Vilda har underbar aprikos röd färg i botten på sin päls på ryggen, det innebär att hon faktiskt kan bli en golden katt som sin mamma. Om inte så blir hon i alla fall en katt med en väldigt varm färg. Du kommer få en kanon fin katt :)
Heidi Larsson

2012-07-20 @ 09:39:24
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Postat av: sussi

Det har jag aldrig tvivlat en sekund på :-) Just nu sitter jag och försöker läsa mej till färgscheman men det får nog du ge mej en lektion i. Fattar inte så mycket om jag uttrycker mej milt..... ;)

2012-07-23 @ 15:24:45
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Postat av: Marie

Åh så vackra hela kullen är! Mina favoriter pendlar från varje gång jag ser dem. För de är så fina allihopa <3<3 Grattis till din nya prinsessa i form av ett samägande av Ginny. Förstår att du har svårt att släppa alla helt ifrån dig :)
Underbara bilder på hela gänget.
Kurr
Marie & sessorna i vitt, 7-lingarna och vilda Uteha <3

Svar: Tack Marie, jag är verkligen super stolt över denna kull och jag ska villigt erkänna att jag nu ångrar mig att jag inte behöll Hermione, det var en golden katt med vitt som är min önskekatt och här är hon!. Mitt hjärta hade hon inte tagit vid 5 veckors ålder och sen när hon blommade ut så var det redan försent. Men hon kommer till Sussie som redan är tokig i henne :)Nu får jag hålla tummarna att Motts kull blir lika fin, en månad till får jag vänta på den.
Heidi Larsson

2012-07-31 @ 11:53:44
URL: http://www.sessans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0