Påskkullen har kommit!

På Påskaftons morgon födde Luna sin först födde son. En brun/svart mönstrad kille på 106 g. 6 timmar senare hade Luna fött fram 4 underbara killar. Två brun/svart mönstrade och två vita.
Killarna har fått sina namn efter trollkarlar i Harry Potter. Häxor och trolldom hör påsken till om man inte vill gå på det religösa temat så då fick det bli Trollkarls namn när det inte blev några tjejer.
Godric Griffindor, 106 g, n 23/24, Nicolas Flamel 110 g, n 23/24, Albus Dumbledore 106 g, w, Neville Longbottom 113 g, w
 
Redan efter första dygnet var 3 av fyra kattungar reserverade. Båda bruna och den ena vita killen är reserverade. Den sista vita killen vill jag utvärdera innan jag vill sälja honom till sällskap. Helst ser jag en köpare som vill använda honom i avel och utställning.
 
Killarna har mycket god aptit, redan efter två dygn väger de 143, 142, 138, 135 g
 
En kattungesida med enskilda bilder kommer inom en vecka.
 
Om några dagar vet jag om Leia bär på Arrigos och hennes bebisar. Jag håller verkligen tummarna för det. Då blir det kattungar igen i början på juni, då får vi hoppas på några tjejer.
 
Hoppas ni alla har njutit av den underbara påskhelgen. Det känns lite jobbigt att behöva åka tillbaka till jobbet då det är så ljuvligt att vara ute i vårsolen.
 
/Heidi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0