Freja har fått kattungar

Äntligen har vi fått kattungar i huset igen, hela familjen har längtat! Min senaste kull var Lunas kull hos min fodervärd och kullen före det var Lucias som föddes i juli förra året.
Nu är det Freja som har fått sin första kull, 4 fina killar blev det. Killarna fick en syster men tyvärr var hon död när hon föddes. Det är så tråkigt när sånt händer men som uppfödare får man vara med om både roliga och tråkiga saker. Nu ska vi njuta av det här gänget i 13 veckor.
 
Kattungarna har fått sina namn efter Superhjältar från Avengers. Jag blev utröstad när jag ville något annat, det var dags för Superhjältar denna gång.
S*Klockarbackens Captain America föddes som nr 4. Han är troligen Röd silver spotted med vitt, han har ett ben som är vitt. Jag har ännu inte titta efter ordentligt, så det kan finnas mer vitt på honom. Kattungarna är bara 4 dygn när jag skriver detta.
 
S*Klockarbackens Wolverine föddes som nr 3. Troligen är han Créme spotted
 
S*Klockarbackens Hawkeye föddes som nr 2. Han har inget mönster och är svart och vit. Det kallas att han är han är solid med vitt.
 
Först ut kom vår S*Klockarbackens Iron Man, han är kanske créme spotted eller eventuellt omöntrad då är han créme solid. Mönstret man ser kan vara ett sk. spökmönster.
Eftersom kattungarna är så små så kan jag misstolka mig helt fel på färg och mönster men just nu tror jag att det är så här.
 
Det är verkligen så söta när de ligger tätt omslingrade i bolådan, det är svårt att slita sig.
 
Här är en bild på vackra pappa katt S*Spinnsibbs Lexter
 
 
och en bild på mamma Freja
 
 
Nu lovar jag att jag ska bättra mig med att lägga ut bilder på bloggen. Fler bilder kommer om en vecka.
Ha det bra tills dess!

Kommentarer
Postat av: Maria g

Vilka underbara bilder.så fina kissar lycka till o vilken härlig tid med så gulliga katter i huset mvh maria.

Svar: Tack Maria!
Heidi Larsson

2016-04-11 @ 21:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0